Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت افت کمتر از حد انتظاری داشته و ذخایر بنزین و سوختهای دیگر بیشتر از حد انتظار افزایش پیدا کرده بنابراین نفت فقط 6 سنت افزایش قیمت داشت.

به گزارش «انرژی امروزم» از رویترز؛ قیمت نفت پس از رشد چشمگیری که روز گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی ثابت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت برنت و نفت آمریکا در بالاترین سطح خود از زمان شناسایی واریانت اُمیکرون در اواخر ماه نوامبر معامله می شوند زیرا این واریانت به شدت مسری، برخلاف نگرانیهای قبلی، روی تقاضا برای سوخت تاثیر چندانی نگذاشته است.

بهای معاملات نفت برنت با شش سنت معادل ۰.۰۷ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۳.۵ درصد صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه ۳.۸ درصد افزایش یافته بود.

جروم پاول، رییس فدرال رزرو، روز سه‌شنبه گفت: اقتصاد افزایش اخیر موارد ابتلا به کووید ۱۹ را که تاثیرهای موقتی خواهد داشت، تحمل خواهد کرد و بانک مرکزی آماده شروع تحکیم سیاست پولی است.

لئونا لیو، تحلیلگر شرکت دیلی فارکس در سنگاپور گفت: در حالی که پاول اطمینان داد بانک مرکزی آمریکا تورم رو به رشد را کنترل خواهد کرد؛ بانک مرکزی قادر است مانع آسیب دیدن رشد اقتصادی شود. این امر می تواند تقاضا برای نفت را افزایش دهد.

با این حال آمار موسسه امریکن پترولیوم که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت افت کمتر از حد انتظاری داشته و ذخایر بنزین و سوختهای دیگر بیشتر از حد انتظار افزایش پیدا کرده است.

طبق آمار این موسسه، ذخایر نفت در هفته منتهی به هفتم ماه ژانویه به میزان ۱.۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد، در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر به میزان ۱.۹ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. ذخایر بنزین به میزان ۱۰.۹ میلیون بشکه افزایش یافت که بسیار بالاتر از پیش بینی تحلیلگران برای رشد ذخایر به میزان ۲.۴ میلیون بشکه بود. ذخایر سوختهای دیگر شامل دیزل و نفت کوره به میزان سه میلیون بشکه رشد کرد که بالاتر از نرخ رشد ۱.۸ میلیون بشکه بود که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند.

با این حال عاملی که از قیمتها پشتیبانی کرد، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا بود که دورنمای تقاضا برای نفت را ارتقا داد و پیش بینی کرد تقاضای آمریکا به میزان ۸۴۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ رشد می کند که بالاتر از پیش بینی قبلی این آژانس برای رشد تقاضا به میزان ۷۰۰ هزار بشکه در روز بود.

همزمان اداره اطلاعات انرژی آمریکا دورنمای تولید در سال ۲۰۲۲ را تنزل داد و پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا ۶۴۰ هزار بشکه در روز رشد می کند که پایین‌تر از ۶۷۰ هزار بشکه در روز پیش بینی قبلی است.

برچسب هااداره اطلاعات انرژی آمریکا (U.S Energy Information Administration) انجمن نفت آمریکا (API) خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) نفت برنت وست تگزاس اینترمیدیت

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اداره اطلاعات انرژی آمریکا U S Energy Information Administration انجمن نفت آمریکا API نفت برنت وست تگزاس اینترمیدیت آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو هزار بشکه در روز پیش بینی میلیون بشکه نفت آمریکا نفت برنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، افزایش مستمر قیمت کالاها و خدمات در اقتصاد را تورم می‌گویند که وجود تورم بالا، بی‌ثبات و ماندگار در هر اقتصادی مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند، از جمله آن می‌توان به کاهش قدرت خرید و رفاه خانوارها، کاهش ارزش پول ملی، افزایش نااطمینانی به آینده و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد. تورم در ایران دلایل مختلفی دارد از نوسانات ارزی تا نقدینگی اما یکی از عوامل کمتر مورد توجه مسئله انتظارات تورمی است.
 
 انتظارات تورمی یعنی پیش‌بینی از میزان تورم در آینده که منجر به تصمیم گیری در حوزه های مثل قیمت گذاری، ‌ خرید و فروش و ... می‌شود. انتظارات تورمی تحت تاثیر اخبار و رویدادها تغییر می کند، خوش بینی به آینده میتواند منجر به کاهش تورم شود و بدبینی نسبت به آینده بر آتش انتظارات تورمی می‌دمد. بنابراین برای هر سیاست گذاری شناخت این انتظارات تورمی و عوامل موثر بر آن اهمیت دارد.
 
عوامل موثر بر قیمت ارز از نظر مردم

در این راستا اخیرا مرکز افکار سنجی سرمایه گزارشی از نتایج نظرسنجی از مردم در زمینه انتظارات تورمی منتشر کرده است. این مرکز نظرسنجی با جامعه نمونه ۱۰۵۹ نفر از شهروندان سراسر کشور در فروردین ۱۴۰۳ انجام داده است. طبق این گزارش ۲۳/۸ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که جنگ با اسرائیل بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت ارز در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۲۱ درصد عنوان کردند که انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا بر افزایش قیمت ارز اثرگذار است. همچنین ۱۹/۲ درصد درگیری سیاسی قوا را موثر دانسته، ۱۸/۴ درصد گفته‌اند افزایش قیمت بنزین و سوخت، ۱۶/۱ درصد حذف ارز ترجیحی و ۱/۵ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت ارز موثر ندانسته‌اند.

عوامل موثر بر قیمت مسکن

در بخش دیگری از این گزارش به پاسخ و نتیجه پرسش دیگری از مردم مبنی بر اینکه کدام یک از عوامل بیشترین تأثیر را بر افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ می‌گذارند، پرداخته شده است.
 
طبق بررسی‌های انجام شده ۲۱/۳ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که افزایش قیمت بنزین و سوخت بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۱۹/۹ درصد عنوان کردند که حذف ارز ترجیحی بر افزایش قیمت مسکن اثرگذار است، ۱۹/۴ درصد درگیری سیاسی قوا را موثر دانسته، ۱۸/۵ درصد گفته‌اند جنگ با اسرائیل، ۱۷/۹ درصد انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا و ۳ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت مسکن موثر ندانسته‌اند.

عوامل موثر بر افزایش طلا و سکه

۲۴/۱ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که جنگ با اسرائیل بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت طلا و سکه در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۲۱/۵ درصد عنوان کردند که انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا بر افزایش قیمت طلا و سکه اثرگذار است. همچنین آنها ۱۸/۶ درصد حذف ارز ترجیحی را موثر دانسته و ۱۷/۲ درصد گفته‌اند افزایش قیمت بنزین و سوخت، ۱۶/۶ درصد درگیری سیاسی قوا و ۲ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت طلا و سکه موثر ندانسته‌اند.

عوامل موثر بر قیمت خودرو

علاوه موارد گفته شده موضوع خودرو و پیش بینی از عواملی که می‌تواند در سال جاری بر افزایش قیمت آن تأثیر بیشتری داشته باشد هم در این گزارش اشاره شده است که طبق نظرسنجی انجام شده ۲۲/۱ درصد از شهروندان با بیشترین میزان معتقدند که افزایش قیمت بنزین و سوخت بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت، ۲۰/۸ درصد عنوان کردند که حذف ارز ترجیحی بر افزایش قیمت خودرو اثرگذار است، ۱۸/۴ درصد انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا را موثر دانسته، ۱۸/۳ درصد گفته‌اند جنگ با اسرائیل، ۱۷/۸ درصد درگیری سیاسی قوا و ۲/۶ درصد هیچ کدام از این موارد را در افزایش قیمت خودرو موثر ندانسته‌اند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • تهرانی‌ها منتظر باران باشند
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو