Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه برخی می‌گفتند تنها باید واکسن فایزر یا مدرنا وارد کشور شود تا بتوانیم بیماری را مدیریت کنیم، این موضوع را رد کرد و افزود: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که هیچ واکسنی 100 در100 موثر نیست. هیچ دارویی موثری نیز برای مقابله کرونا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در داخل این اشتباه را مدام تکرار می‌کنیم که فلان واکسن موثرتر از دیگران است در حالی که چنین نیست و واکسن‌ها درصدی خطا دارند.

وی اضافه کرد: استفاده از واکسن در دنیا، منجربه کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس شده است و این موضوع را نمی‌توان کتمان کرد اما، همانطور که بارها گفته شده است بهترین واکسن برای مردم واکسنی است که در دسترس باشد و بتوان با تزریق آن از جان مردم مراقبت کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه اگر مردم برای زدن واکسن اقناع نمی‌شدند، وارد کردن فایزر یا مدرنا و برندهای مشابه آن هم نمی‌توانست سبب استفاده از این واکسن‌ها شود، افزود: امروز در کشور شاهد کاهش تعداد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا هستیم که دلیل آن را می‌توان در افزایش تعداد واکسینه شده‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان دانست.

وی به آمار واکسن زده‌های کشور اشاره کرد و گفت: تعداد کسانی که ایران دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند 60 میلیون نفر و تعداد دریافت کنندگان دز دوم نیز 52 میلیون نفر است. اغلب افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند با واکسن‌ سینوفارم یا واکسن‌های تولید داخلی واکسینه شده‌اند. از این رو، امروز شاهد هستیم که تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا در کشور به کمتر از 40 نفر در روز کاهش یافته است.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری به آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا اشاره کرد و گفت: افرادی که در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند از جمله افرادی هستند که هنوز واکسن دریافت نکرده یا واکسن کمتری تزریق کرده‌اند.  

هاشمیان خاطرنشان کرد: در گذشته، ادبیاتی درباره تامین واکسن خوب از سوی وزیر وقت بهداشت مطرح شده بود که این ادبیات در هیچ کشور دیگری مشاهده نشده است. وزارت بهداشت بیش از اینکه با وارد کردن واکسن‌های در دسترس موافق باشد، با واردات آن مخالفت می‌کرد. با تغییر دولت، به گونه‌ای عمل شد که در مدت 3 ماه سرعت واکسیناسیون بالا رفت و شاهد کاهش آمار فوت ناشی از بیماری شدیم.

به گفته وی، اصرار برای وارد کردن واکسن‌هایی خاص یا تلاش برای تخریب یا ترویج برخی واکسن‌های در دسترس اقدامی بود که  از سوی برخی جریان‌های ضد واکسن که ریشه آن ها در هسته مرکزی وزارت بهداشت بود انجام می‌شد اما، با تحولاتی که در دولت و اقناع افکارعمومی برای تزریق دوزهای اول، دوم و اکنون دوز سوم رخ داد، به روند تمایز دادن میان واکسن‌ها نیز پایان داده شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه برخی علاقه داشتند نوع خاصی از واکسن را دریافت کنند و بر این موضوع حساسیت نیز داشتند، گفت: اینکه عده‌ای خواهان واردکردن این واکسن‌ها بودند رانمی‌توان رد کرد اما، هیچ وقت نمی‌توانیم بگوییم که واکسن فایزر یا مدرنا به شکل قطعی از فوت افراد جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سینوفارم وارد کردن واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان

محمد علی زلفی گل وزیر علوم گفت: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کار‌های مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

وی افزود: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وزیر علوم بیان کرد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه می‌شوند بخصوص المپیادی‌ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز