Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – هانا پاکمند؛ اغلب کارشناسان معتقدند، در شرایط کنونی که بازار در بلاتکلیفی به سر می‌برد، سهامداران محافظه‌کارانه دست به معامله می‌زنند و در انتظار برطرف شدن ابهامات هستند. همچنین انتظار می‌رود شاخص پایین‌تر از محدوده یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد قرار نگیرد و همچنین با رسیدن به فصل مجامع شرکت‌ها، امکان رشد شاخص تا محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد اشتیاقی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات را تحلیل کرده و گفت: با توجه به روند معاملات در روزهای اخیر می‌توان گفت بازار تنها در محدوده تعادلی مورد معامله قرار می‌گیرد و تا زمانی‌که ابهامات برجام برطرف نشده و نرخ دلار مشخص نشود، روند رکودی بورس پایان نخواهد یافت.

وی افزود: بنابراین به دلیل جو غالب در بازار و تحکیم سایه ترس بر معاملات، سهامداران محافظه‌کارانه دست به معامله می‌زنند و در انتظار برطرف شدن ابهامات هستند.

این کارشناس بیان کرد: از طرفی دیگر بازار در انتظار گزارش عملکردهای ۹ماهه شرکت‌ها بوده و سهامداران نیز باتوجه به گزارش سودآوری شرکت‌ها منتظر هستند، استراتژی خرید خود را مشخص کرده و چینش پرتفوی خود را تغییر دهند.

این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: این عوامل، بازار را در روندی خنثی و رکودی پایدار کرده است. اما به نظر می‌رسد کف قیمتی بازار تثبیت شده و قیمت‌ها در ارزنده‌ترین سطح خود قرار گرفته‌اند.

اشتیاقی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین دلیلی برای ریزش بیشتر شاخص وجود ندارد. همچنین انتظار می‌رود شاخص پایین‌تر از محدوده یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد قرار نگیرد و  همچنین با رسیدن به فصل مجامع شرکت‌ها، امکان رشد شاخص تا محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد وجود دارد.

این مطلب برایم مفید است بلی ۲ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس ریزش بورس اخبار بورس بورس امروز وضعیت بورس امروز وضعیت بورس اوضاع بورس امروز محدوده یک میلیون شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نمادهای «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نمادهای «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

کد خبر 846987 برچسب‌ها شاخص کل بورس بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل