Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان با هیأتی از جنبش «فتح» فلسطین به ریاست «جبرئیل الرجوب» دیدار و گفتگو کرد. این دیدار در کاخ بعبدا واقع در بیروت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان دیدار مذکور در خصوص آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین و نیز وضعیت آوارگان فلسطینی مستقر در اردوگاه‌های لبنانی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشل عون در این دیدار گفت: لبنان همواره از ملت فلسطین حمایت و پشتیبانی کرده است. بیروت خواهان تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین است. حق بازگشت را یکی از حقوق آوارگان فلسطین می‌دانیم.

رئیس جمهور لبنان یادآور شد: لبنان همواره در مجامع بین المللی حمایت از فلسطین را در اولویت قرار داده است. الرجوب نیز در این دیدار تأکید کرد: حضور فلسطینیان در لبنان همواره مایه آرامش و ثبات در این کشور بوده است. ما از میهمان نوازی لبنانی‌ها قدردانی می‌کنیم.

پیش از این، «جبریل الرجوب» دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین درباره موضوعات متعددی از جمله سوریه، تحولات داخلی فلسطین و روابط با جنبش حماس سخن گفت.

جبریل الرجوب که برای دیدار با مقامات دولتی سوریه و سران احزاب فلسطینی به دمشق سفر کرده است، در این مصاحبه گفت: خرابی‌های گسترده در اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک، لکه ننگی بر پیشانی طرف‌هایی است که در جنگ علیه سوریه مشارکت و از آن حمایت مالی کردند.

وی افزود: حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود از اصول ثابت سیاست‌ها و رویکرد ما محسوب می‌شود. الرجوب با اشاره به نامه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بشار اسد رئیس جمهور سوریه افزود: نامه محمود عباس برای بشار اسد شامل ارائه گزارشی درباره تحولات سیاسی مسئله فلسطین و همچنین تلاش‌های جنبش فتح برای ایجاد انسجام در اوضاع داخلی فلسطین است.

وی تصریح کرد: رئیس ابومازن برای سفر به سوریه یا هر کشور دیگری آزاد است و هیچ قیمومیتی بر ما وجود ندارد. ما بخشی از طرح و برنامه هیچ طرفی نیستیم و در محور بندی‌هایی که به ویرانی کشورها منجر شود، حضور نداشته ایم. ما از همان روز اول جنگ علیه سوریه، بی طرف بوده و در ویرانی سوریه مشارکت نکرده ایم. ما هر گونه دخالت در این کشور را با وجود ترغیب و تشویق‌هایی که در این خصوص وجود داشت، رد کردیم.

دبیرکل جنبش فتح درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: ما در نهان و آشکار گفته ایم سوریه باید به اتحادیه عرب بازگردد. دمشق به دنبال ایجاد محور علیه اقدامات مصر در پرونده فلسطین نیست. مصر در کنار سوریه قرار دارد و با جنگ پلید علیه این کشور مخالف است.

الرجوب ضمن قدردانی از اراده و خواست رسمی دولت سوریه و تدابیر این کشور برای ایجاد روابط قوی با جنبش فتح تأکید کرد: جنبش فتح از همان ابتدا با جنگ علیه سوریه و تخریب و ویران کردن این کشور مخالف بود و برای این موضع تحت فشار قرار گرفتیم. در سیاست سوریه رویکرد مهمی وجود دارد که همانند شهروند سوری با شهروند فلسطینی و حق و حقوق او تعامل می‌کند.

الرجوب با اشاره به تحولات بهار عربی افزود: ما نخستین قربانی‌های این تحولات بودیم و تحت فشار قرار گرفتیم تا بخشی از این تحولات باشیم، ولی ما نپذیرفتیم. اراده و خواست ما، مستقل و آزادانه است و ما صاحبان مسئله‌ای مشخص هستیم و بخشی از هیچ طرح و برنامه نخواهیم بود.

کد خبر 5398196 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: میشل عون لبنان فلسطین عراق قزاقستان ایالات متحده امریکا روسیه فلسطین رژیم صهیونیستی اوکراین پارلمان عراق ایران لبنان مذاکرات وین ناتو مسکو افغانستان آوارگان فلسطین لبنان همواره جنبش فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این بیانیه آمده است:   با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهاد‌ها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.   امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک» (آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیرو‌های امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صد‌ها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.   امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیرو‌های ساحت میدانی جبهه خود را مشخص و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیرو‌های منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند.

دیگر خبرها

  • حمایت از اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش