Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش ایرنا، جعفرمرادی حقیقی روز چهارشنبه در پنجمین جلسه ستاد هماهنگی مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان که در سالن شهید نقاشیان برگزار شد، افزود: مجموع مساحت استان سمنان ۹میلیون و ۳۶۸هزار هکتار است که هشت میلیون و ۱۰۰هزار هکتار در سامانه کاداستر اسناد تثبیت و حدود هفت میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار سند تک‌برگی با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد واملاک استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرارگاه جهادی اجرای کاداستر، با تلاش شبانه روزی اقدامات خوبی را رقم زده است، تصریح کرد: هدف از تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی، دولتی و اصلاح نقشه ‌های سنواتی، همراه با برطرف کردن تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی و در نهایت اخذ اسناد تک برگی و یا تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی است.

مرادی حقیقی ادامه داد: بیش از ۹۵ درصد اراضی استان، اراضی ملی است که با همکاری و تعامل سازنده در استان، تاکنون سند تک برگی برای ۸۲ درصد مساحت اراضی ملی استان صادر شد. 

تحقق ۷۰ درصدی پویش مردمی بذرکاری منابع طبیعی استان سمنان 

مرادی حقیقی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد از پویش مردمی بذرکاری، بذر پاشی و نهالکاری در ۱۰ هزار هکتار ازعرصه های منابع طبیعی با مشارکت مردم، جوامع محلی و دستگاههای اجرایی استان سمنان انجام شد. 

وی از اجرای پویش مردمی بذرکاری برای احیای ١٠ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان از "روز جهانی خاک"در پارک جنگلی کومش شهرستان سمنان خبر داد و اظهار داشت: پویش یادشده در راستای اجرای پویشی وسیع‌تر با عنوان "ایران سرسبز، ایران قوی، هر ایرانی یک درخت" تا پایان اسفند امسال اجرا می‌شود.

مرادی حقیقی خاطرنشان کرد: این برنامه مردمی با مشارکت دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، همراهی و همکاری شورای اسلامی روستاها، مردم،جوامع محلی، مسوولان دولتی و محلی، تشکلهای زیست محیطی ، بسیج سازندگی و هلال احمر، با هدف حفظ و احیا جنگل‌ها، مراتع و عرصه های بیابانی تا پایان اسفند ماه امسال اجرا می‌شود. 

وی، هدف از اجرای این نوع پویش مردمی را تلاش برای پای کار آوردن مردم درحوزه حفاظت وحراست از جنگلها ومراتع به عنوان سرمایه‌های خدادادی عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های از این دست شاهد توسعه روز افزون جنگل‌های استان باشیم. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: بدون تردید مردم مهمترین وموثرین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها ومراتع بر عهده دارند و مشارکت مردم در احیای جنگل‌ها ومراتع با توجه به افزایش تغییرات اقلیم و خشکسالی های پی در پی، اقدامات مخرب انسانی و چرای بیش از حد دام ها بسیار مهم و اثر گذار است. 

برچسب‌ها بذرگیری کاشت نهال ثبت اسناد و املاک سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری كاداستر دامغان نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بذرگیری کاشت نهال ثبت اسناد و املاک بذرگیری کاشت نهال ثبت اسناد و املاک سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری كاداستر دامغان نهال و بذر استان سمنان منابع طبیعی پویش مردمی اراضی ملی تک برگی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بختیار سعدون گفت: در هفته جاری سه هکتار از اراضی ملی با همکاری ماموران محترم انتظامی در روستا‌های "ذمه" و "سیاوان" و "بطریان"، خلع ید و رفع تصرف شد. وی افزود:برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان است. لازم به ذکر است اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه