Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@19:13:20 GMT

افزایش ۹۰ درصدی صادرات ایران به سوریه

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۳۷۲۴

افزایش ۹۰ درصدی صادرات ایران به سوریه

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه از افزایش ۹۰ درصدی صادرات کالا از ایران به سوریه طی ۹ ماه امسال خبر داده است.

به گزارش برنا به نقل از اتاق ایران، کیوان کاشفی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۶۰ میلیون دلار کالا از ایران به سوریه صادر شده، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۸۴ میلیون دلار صادرات به سوریه داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کاشفی، بیشترین کالا‌های صادر شده مربوط به صنایع مهندسی از جمله قطعات و اجزای توربین‌های بخار، مواد غذایی و صنایع دارویی بوده است.

وی با بیان اینکه ایران در ۹ ماهه امسال در مجموع ۳۵ میلیارد دلار به کشور‌های مختلف جهان صادرات داشتیم اضافه کرد: در این دوره، سوریه در جایگاه ۲۱ کشور‌های هدف صادرات ایران قرار داشته است.

کاشفی میزان واردات انجام شده از سوریه به ایران در ۹ ماهه امسال را ۲۲.۹ میلیون دلار بیان کرد و افزود: در این بخش نیز در مقایسه با واردات حدود ۱۵ میلیون دلاری سال گذشته، ۵۳ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در این مدت فسفات بیشترین کالای وارداتی ایران از سوریه بوده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه گفت: با توجه به واردات ۳۶.۹ میلیارد دلاری ایران در ۹ ماهه امسال، سوریه در میان کشور‌های مبدا واردات، در ردیف ۴۹ قرار داشته است.

کاشفی با اشاره به ظرفیت‌های تجارت میان دو کشور گفت: اکنون با برقراری امنیت در سوریه و آغاز بازسازی این کشور، امکان افزایش صادرات ایران به سوریه وجود دارد.

وی راه‌اندازی مرکز تجارت ایرانیان در دمشق از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را عاملی برای تسهیل تجارت میان دو کشور دانست.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دلار ایران سوریه مواد غذایی جهان واردات ایران و سوریه تجارت کشاورزی ایران ایران و سوریه تجارت دلار سوریه ۹ ماهه امسال ایران به سوریه میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما [با توجه به آغاز سال جدید]تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد