Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بیت الهی از بازدید میدانی منطقه در روزهای اخیر خبر داد و گفت: مشاهده میدانی حاکی از آن است که این شکاف‌ها و ترک‌ها گسل نیستند و این شکاف‌ها بر روی سنگ‌های تراورتنی در بالای پرتگاه تپه مانندی مشرف به جاده که حدود ۱۲۵ متر از کف جاده ارتفاع دارد رخ داده است.

وی افزود: عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای که از این منطقه در سال ۲۰۰۰ میلادی گرفته شد، نشان می‌دهد که این ترک‌ها از گذشته وجود داشت و حتی روی این ترک‌ها، فرسایش‌ها و جلبک‌هایی وجود دارد که حاکی از قدیمی بودن آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این نمی‌توانیم بگوییم ما با یک خطر جدید و تازه ای در مسیر جاده مواجه هستیم، ولی باید برای آن تمهیدات جدی اندیشیده شود.

بیت الهی تمهید اصلی را جا به جایی بخشی از مسیر جاده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی مشغول چهار بانده کردن محور هراز است. طبق مشاهدات و بررسی‌های اخیر ما به این نتیجه رسیدیم که جاده در حال ساخت در این قسمت از سمت راست رودخانه هراز در مسیر تهران به آمل به سمت چپ رودخانه منتقل شود تا به طور کامل از ناحیه یا زون خطر دور شود.

وی با بیان اینکه اقدام به جا به جایی قطعه یک کار اصلی و بنیادی است، افزود: برای کاهش خطر ریزش و زمین لغزش این قطعه، پیشنهاد ما این بوده که این قطعه که به طول سه کیلومتر است در اولویت اول قرار گیرد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

این مسئول گفت: زمانی که جا به جایی این سه کیلومتر انجام شود قرار شد پایش ریزش سنگ در منطقه تشدید شود تا با مشاهده هرگونه تغییر تهدیدآمیز، فوری به شهروندان اطلاع رسانی شود.

کد خبر 5398272

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی جاده هراز ساری ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان قاسم سلیمانی آلودگی هوا مراسم تودیع و معارفه شیوع کرونا عکس استانها واکسن کرونا ایلام سویه اومیکرون کرونا سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

علی یوسف‌زاده گفت: امسال تکمیل آخرین ابنیه فنی شامل نصب یک دستگاه پل خاص با یک دهانه ۴۴ متری ، آسفالت لایه دوم و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی ۲۰ کیلومتر اول از مسیر سه‌راهی سربند - مشگین‌شهر با تامین منابع مالی مورد نیاز جزو برنامه کاری این اداره کل می‌باشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث ۲۰ کیلومتر دوم سربند –مشگین‌شهر افزود: در ۲۰ کیلومتر دوم این مسیر همزمان با عملیات خاکی ، ابنیه فنی در سطح ۶.۵ کیلومتر اول اجرا می‌شود.

او با قدردانی از تلاش‌های پیمانکار و عوامل اجرایی این طرح اظهار کرد: با وجود بدهی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران ، عملیات اجرایی پروژه سربند- مشگین‌شهر با یک هزار میلیارد ریال فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره‌برداری این طرح شاهد افزایش ایمنی تردد در این مسیر خواهیم بود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در این طرح فعالیت دارند ، افزود: جاده سربند – پارس‌آباد و سربند- مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرا و تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات به‌موقع تمام طرح‌های بزرگراهی شمال استان شتاب بیشتری بگیرد.

او هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برنامه اصلی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان است تا با تکمیل آنها ایمنی جاده‌ها ارتقا یافته و از میزان تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است