Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در بیست و دومین روز از دی ماه ۱۴۰۰ گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۲ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۲۳ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۱۳ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۲ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

هم اکنون ۴۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۲۴ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش نشد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۷۶۱ نفر می‌باشد.

هم اکنون ۴ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

در حال حاضر به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان بروجن در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردل، بن، سامان، فارسان، شهرکرد، لردگان، کوهرنگ، کیار و خانمیرزا در وضعیت آبی هستند.

بیشتر بخوانید

خدمات بینایی‌سنجی برای ۱۵ هزار کودک در چهارمحال و بختیاری

هم اینک انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موثرترین راه مقابله با بیماری کرونا است.

کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی، شروع موج ششم بیماری کرونا، تهدید جدی سلامتی و جان خود و عزیزمان را در پی خواهد داشت.

وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار شکننده است و هرگونه واکسن هراسی و عادی انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌شود.

با توجه به سردی هوا، داشتن تهویه مناسب در فضا‌ها و منازل از ضروریات است.

با تزریق واکسن در مقابل ویروس منحوس کرونا از سلامت خود و عزیزانمان محافظت کنیم.

با پیوستن به جمعیت دریافت کننده واکسن و رسیدن به پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون کرونا در کشور عزیزان کادر درمان را یاری نمائیم.

یکی از ساده ترین، عملی‌ترین و موثرترین راه مقابله کرونا استفاده همگانی از ماسک است و نوع آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

همچنان توجه به سه نکته رعایت بهداشت دست ها، تنفس و رعایت فاصله اجتماعی موثر‌ترین راه مقابله با بیماری کووید_۱۹ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه اسفندیاری ظهر سه شنبه به مناسبت روز بیماری‌های خاص و صعب العاج در جمع خبرنگاران از وجود ۱۷ هزار بیمار صعب العلاج در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: طبق آمارهای اعلام شده سالانه ۳ هزار نفر به تعداد این بیماران در استان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در ذیل بیماران خاص هستند، افزود: در حال حاضر ۲۲۶ بیمار هموفیلی، ۴۱۴ بیمار تالاسمی، و هزار و ۱۶۰ نفر بیمار دیالیزی در استان وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه این بیماران برای درمان از خدمات دولتی بهره مند می‌شوند، گفت: بسته خدمتی که در بیمه سلامت تعریف شده است در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: این بسته سلامت خدماتی چون تخفیفات دارویی، ام آر آی، سی تی اسکن و سونوگرافی شامل می‌شود.

اسفندیاری با اشاره به اینکه این بیماران می‌توانند از تسهیلات درمانی ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد بهره مند شوند، اظهار کرد: این بیماران اقساط خود را با بازپرداخت پنج ساله می‌توانند انجام دهند که امسال هم در صورت ابلاغ بودجه به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته توانستیم به سه هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص تسهیلات پرداخت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اکنون تمامی تجهیزات و امکانات تشخیصی و درمانی برای این بیماران در مراکز درمانی گرگان وجود دارد.

کد خبر 6099351

دیگر خبرها

  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • تصادف منجر به فوت درچهارمحال و بختیاری
  • وقوع حادثه رانندگی در قطب صنعتی شهرکرد با یک جان باخته و سه مصدوم
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)