Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این جلسه روز چهارشنبه با حضور فرماندار، دادستان و برخی مدیران دستگاه های اجرایی متولی برگزار و مشکلات مربوط به واگذاری زمین از یکسو و تصرف های غیرقانونی که رخ داده است از سوی دیگر مطرح شد.

هادی شهسوارپور فرماندار بم که داشت درباره ضرورت جلوگیری از تصرف زمین های ملی و نقش مدیران دستگاه ها صحبت می کرد گفت: به طور مثال شخصی که در رودخانه دهبکری ساختمانی را احداث کرده متولی آن آب منطقه ای است که باید زودتر (وضعیت) تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روستای گردشگری دهبکری متاسفانه یکسری تصرفات رخ داده که باید زمین ها در محدوده قانونی روستا مشخص و مابقی نیز تعیین تکلیف شود.

فرماندار بم تاکید کرد: دهیار موظف است در محدوده قانونی روستا و بخشداری ها خدمات ارایه دهد اما خارج از این محدوده اگر زمین دولتی باشد در حوزه منابع طبیعی است و نباید اجازه دهید زمین های دولتی به تصرف درآیند.

مردم به دلیل کم کاری مسئولان اذیت می شوند

شهسوارپور گفت: اگر در این زمینه ها (واگذاری یا تصرفات) مشکلی وجود دارد و کم کاری صورت می گیرد مقصر رییس اداره است چرا باید مردم به دلیل کم کاری مسئولان اداره ها اذیت شوند؟

وی ادامه داد:قرار نیست اداره ها در وظایف یکدیگر تداخل ایجاد کنند؛ زمانی که روستا طرح هادی دارد نباید از منابع طبیعی استعلام گرفته شود و مسئولیت با بنیاد مسکن است.

فرماندار بم تاکید کرد: شهرستان بم ۹۹ دهیاری دارد یعنی باید ۹۹ طرح هادی نیز وجود داشته باشد بنابراین طی یک هفته بنیاد مسکن باید زمین هایی که مربوط به منابع طبیعی است و هنوز واگذار نشده را مشخص، منابع طبیعی نیز در کمترین زمان این زمین ها را به بنیاد مسکن واگذار کند.

وی گفت: کارگروهی متشکل از نمایندگان بنیاد مسکن، منابع طبیعی، راه شهرسازی و ثبت اسناد و املاک برای تعیین تکلیف زمین های محدوده قانونی روستاها تشکیل و در مدت یک ماه آینده تعداد روستاهایی که باید اعمال ماده ۵۶ (قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی) صورت گیرد  مشخص شوند.

شهسوارپور افزود: اگر مسئولان اداره ها وظایف قانونی خود را بدرستی انجام دهند مشکلی رخ نمی دهد زیرا قانون تعیین تکلیف و برای شهر محدوده قانونی و حریم شهر را مشخص کرده است.

به گفته وی برای روستاها محدوده قانونی که همان طرح هادی است تعریف شده و خارج از این دو موضوع منابع طبیعی مالک است

فرماندار بم اظهارداشت: در حریم و محدوده شهر هر چه زمین است متولی واگذاری آنها راه و شهرسازی است و با توجه به اینکه روستا حریم ندارد در محدوده قانونی روستا نیز متولی واگذاری زمین بنیاد مسکن است.

مشکل اصلی اختلاف بین ادارات است

به گزارش ایرنا در ادامه دادستان بم نیز گفت: مشکل اصلی اختلاف بین ادارات است به طور مثال بنیاد مسکن با منابع طبیعی در تحویل و تحول زمین با یکدیگر تفاهم ندارند.

محمد ضیاءالدینی بیان کرد: نکته دیگر اینکه نظارت بر طرح های واگذار شده وجود ندارد زیرا قراردادهای فسخ شده ناشی از نبود نظارت ها بر طرح هاست.

وی پیشنهاد داد تمامی واگذاری هایی که از طریق ادارات به اشخاص صورت می گیرد با اطلاع شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری باشد تا از طرف مدعی العموم بر روند اجرای طرح ها نظارت انجام شود.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری وزارت راه و شهرسازی بم تصرف اراضی بنیاد مسکن معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری وزارت راه و شهرسازی بم منابع طبیعی و آبخیزداری وزارت راه و شهرسازی بم تصرف اراضی بنیاد مسکن معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم فرماندار بم تعیین تکلیف منابع طبیعی بنیاد مسکن زمین ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

 در این مراسم که در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد به صورت نمادین چند فقره از قرارداد‌های واگذاری قطعات مسکونی در این شهر  اهدا شد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در  آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگر مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی مسکن زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته پس از انجام فرآیند اداری در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگران واجد شرایط نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.
 
 سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدام ابتکاری در سطح استان بود مصوبه پنجمین جلسه کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی ۷ هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.
 
وی یادآوری کرد: حدود ۲۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از ۵۵۰۰ ایثارگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.
 
سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته مجموعاً نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شدند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان تامین مسکن همه ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم