Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-28@16:49:40 GMT

نکات مهم در انتخاب بهترین درگاه پرداخت

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۴۳۰۰

نکات مهم در انتخاب بهترین درگاه پرداخت

امتداد - استفاده از درگاه پرداخت در کسب و کارهای اینترنتی، این روزها یک امر ضروری به‌شمار می‌رود، اما پرسش اساسی این است که اصولا چه نوع درگاه پرداختی مناسب‌ترین گزینه‌ برای هر کسب و کاری خواهد بود؟

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، درگاه پرداخت اینترنتی، روشی نوین برای انجام تراکنش‌های مالی گوناگون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از درگاه پرداخت، به ویژه در کسب و کارهای اینترنتی، این روزها یک امر ضروری به‌شمار می‌رود. اما پرسش اساسی در این زمینه می‌تواند این باشد که اصولا چه نوع درگاه پرداختی مناسب‌ترین گزینه‌ برای هر کسب و کاری خواهد بود؟ به عبارت بهتر در روند انتخاب درگاه پرداخت برای کسب و کارهای حوزه‌ی تجارت الکترونیک، کدام نکات باید در نظر گرفته شود؟ از آن‌جا که درگاه پرداخت مناسب می‌تواند به عنوان عاملی برای رشد و رونق کسب و کارهای مختلف نیز مطرح شود، فرآیند انتخاب درگاه پرداخت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. در ادامه تلاش می‌کنیم با بیان ویژگی‌های مهم، کاربردی و برجسته‌ی یک درگاه پرداخت مطلوب، کاربران را در انتخاب بهتر این سرویس الکترونیکی راهنمایی نماییم.

علت انتخاب درگاه پرداخت چیست؟

در اولین قدم باید بررسی ‌کنیم که اصولا چه الزامی وجود دارد که کسب و کارها، از درگاه پرداخت اینترنتی برای انجام تراکنش‌های مورد نظرشان استفاده کنند. اول این‌که روش پرداخت آنلاین، هم برای مشتریان و هم برای صاحبان کسب و کارها روشی بسیار مطلوب با مزایایی قابل توجه به شمار می‌رود. انجام تراکنش به کمک درگاه پرداخت، روند انجام تراکنش‌های مالی را بسیار آسان می‌کند. همین روند تسهیل انجام تراکنش، مهم‌ترین عامل برای انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی به عنوان بهترین روش پرداخت در کسب و کارهای مختلف خواهد بود. زیرا این سهولت در نهایت به رضایت مشتری و جذب مخاطب بیش‌تر ختم می‌گردد.

میزان امنیت تراکنش‌ها

اولین نکته‌ی مهمی که در انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی باید به آن توجه نشان دهید، میزان امنیت درگاه مورد نظرتان است. اولین پیشنهاد ما در این زمینه این است که سرویس درگاه اینترنتی را از شرکت‌های معتبر حوزه‌ی پرداخت، مانند شرکت رایان پی که از پرداخت‌یارهای معتبر است، تهیه کنید. این نوع شرکت‌ها، توان امنیتی بالایی دارند و از زیرساخت‌های کافی برای برقراری امنیت تراکنش‌ها بهرمندند. در واقع به کمک سیستم‌های امنیتی قوی، امنیت تراکنش‌های انجام شده توسط درگاه پرداخت ارائه شده را تامین می‌کنند. به خاطر داشته باشید، تامین امنیت تراکنش‌های مشتریان، از مهم‌ترین وظایف صاحبان کسب و کارهای مختلف به‌شمار می‌رود. با توجه به این‌که کلاهبرداری و فیشینگ در بستر تراکنش‌های آنلاین، این روزها بسیار رایج شده است، استفاده از یک درگاه پرداخت امن می‌تواند راهکار مناسبی برای جذب اعتماد مشتریان نسبت به برند شما نیز باشد.

میزان سرعت انجام عملیات

نکته‌ی بعدی که در روند انتخاب درگاه پرداخت مناسب برای هر کسب و کاری باید در نظر گرفته شود، میزان سرعت انجام عملیات‌ها توسط درگاه پرداخت است. این مسئله به ویژه برای رضایت‌مندی و تجربه‌ی کاربری مثبت مشتریان کسب و کارهای مختلف بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی سرعت عملکرد درگاه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است، بنابراین شما می‌توانید با تحقیق در این‌باره گزینه‌ی بهتری را انتخاب کنید. در واقع شما باید درگاهی را انتخاب کنید که شرکت ارائه دهنده‌ی آن، ظرفیت‌های مورد نیاز برای تامین سرعت مطلوب عملیات‌های درگاه پرداخت را داشته باشد. سرعت‌عمل درگاه پرداخت، فرآیند انجام تراکنش را تسریع می‌کند و این امر سبب می‌شود مشتری در هنگام انجام تراکنش، تجربه‌ی کاربری مطلوبی داشته باشد. اما عکس این جریان، به طور حتم سبب‌ساز دفع مشتری و نارضایتی او از خریدش خواهد و حتی ممکن است سبب شود مشتری خرید خود را نیمه‌تمام رها کند.

مقدار هزینه‌های درگاه پرداخت

یقیناً صاحبان کسب و کارهای اینترنتی در هنگام انتخاب درگاه پرداخت این نکته را لحاظ خواهند کرد که میزان هزینه‌های کارمزد درگاه پرداختی که انتخاب می‌کنند چه مقدار است. به علاوه هزینه‌های نصب و راه‌اندازی درگاه‌های پرداخت نیز از جمله مسائلی است که صاحبان کسب و کارها به آن توجه نشان خواهند داد. این‌جا باید توضیح بدهیم که منظور از هزینه‌های درگاه پرداخت، در این بخش مشخصاً هزینه‌های درگاه پرداخت واسط است. اصولا درگاه پرداخت واسط که توسط شرکت‌های پرداخت‌یار به متقاضیان ارائه می‌شود به عکس درگاه پرداخت مستقیم که شرکت‌های زیرمجموعه‌ی بانک‌ها با عنوان PSP آن‌را ارائه می‌دهند، در ازای خدمات جانبی و قابلیت‌هایش، در هر تراکنش مبلغ معین و اندکی را به عنوان کارمزد از حساب فروشنده کسر خواهد کرد. البته این قابلیت نیز در این نوع درگاه‌های اینترنتی تعبیه شده که صاحبان حساب کاربری می‌توانند مرجع کسر کارمزد را خودشان تعیین کنند. مثلا در مورد درگاه پرداخت رایان  پی، مبلغ کارمزد یک درصد از هر تراکنش، آن‌هم تا سقف ۶۰۰۰ تومان می‌باشد که به واقع در مقابل خدمات ارائه شده‌ی این درگاه، مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود. با توجه به این‌که خدمات و قابلیت‌های درگاه واسط در نهایت سبب رشد و توسعه‌ی کسب و کارهای اینترنتی می‌شود و مراحل دریافت، نصب و راه‌اندازی کوتاه و ساده‌ای نیز دارد، انتخاب درگاه واسط در بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

امکان انجام پرداخت‌های خارجی

پشتیبانی از پرداخت‌های خارجی نیز در فرآیند انتخاب درگاه پرداخت بسیار مهم است. اصولا اگر امکان پرداخت‌های خارجی برای کسب و کاری فراهم باشد، سبب رشد و رونق بیش‌تر آن خواهد شد. بنابراین توجه به این قابلیت درگاه پرداخت از اهمیت زیادی برخوردار است. یک درگاه پرداخت مطلوب باید بتواند انواع روش‌های پرداخت خارجی را نیز پشتیبانی و قابل اجرا نماید. به ویژه کسب و کارهایی که محصولات و خدمات‌شان، مشتریان خارجی نیز دارد، در این مورد با وسواس بیش‌تری باید دقت و توجه صرف کنند. درگاه پرداختی که امکان انجام تراکنش با ارز دیجیتال را داشته باشد، می‌تواند یک گزینه‌ی بسیار مناسب در این زمینه محسوب شود.

امکانات و قابلیت‌های جانبی

درگاه پرداخت واسط اصولا دارای یک پنل مدیریتی است که قابلیت‌ها و امکانات کاربردی بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه به اختصار درباره‌ی هر یک از این قابلیت‌ها توضیح خواهیم داد. بدیهی است که برخورداری از این قابلیت‌های کاربردی، در انتخاب درگاه پرداخت مناسب اثرگذار خواهد بود.

گزارشگیری: این قابلیت سبب می‌شود شما بتوانید همواره از تراکنش‌های انجام شده، یک گزارش طبقه‌بندی شده در اختیار داشته باشید و به کمک آن به یک آنالیز فروش استاندارد دست بیابید.

کیف پول: کیف پول الکترونیکی امکان کاربردی دیگری است که سبب می‌شود گردش پول در کسب و کارهای اینترنتی به سادگی و با هماهنگی بیش‌تری انجام شود. همچنین این قابلیت، سرعت نقدشوندگی بسیار بالایی نیز دارد.

 سقف بالای پرداخت: در تراکنش‌های انجام شده توسط درگاه پرداخت، سقف پرداخت آنلاین تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است که خود می‌تواند در مراودات مالی کسب و کارهای گوناگون با مشتریان‌شان اثرگذار باشد.

قابلیت تسهیم: این قابلیت نیز سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های حسابداری کسب و کارها و همچنین تسریع روند تسویه‌حساب می‌شود. قابلیت تسهیم در واقع بر اساس یک قرارداد هوشمند، سهم افراد زیرمجموعه‌ی یک شرکت را از تراکنش‌های انجام شده به صورت خودکار به حساب هرکدام واریز می‌نماید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: درگاه پرداخت اینترنتی کسب و کارهای اینترنتی تراکنش های انجام شده انتخاب درگاه پرداخت صاحبان کسب و کارها کسب و کارهای مختلف درگاه پرداخت درگاه پرداخت امنیت تراکنش ها کسب و کارهای شمار می رود انجام تراکنش کسب و کاری قابلیت ها ی پرداخت ی بسیار شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آسمان غرب»؛ فیلمی که در به تصویرکشیدن شیرودی موفق نبود

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ونوس بهنود ـ فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمدعسگری و تهیه کنندگی حبیب والی‌نژاد در حالی با محوریت زندگی و رشادت‌های شهید علی اکبر شیرودی ساخته شد که به نظر می‌رسد نتوانسته آن‌گونه که شایسته است ادای دینی به این شخصیت دوران دفاع مقدس باشد.

فیلم «آسمان غرب» با نقش‌آفرینی میلاد کی‌مرام با محوریت رشادت و میهن دوستی خلبان شهید، علی اکبر شیرودی و همرزمان وی در چهل و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. این فیلم سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری و سیمرغ زرین فیلم از نگاه ملی را از آن خود کرد.

در همین ارتباط، قربانعلی تنگ شیر استاد دانشگاه و منتقد فیلم تصریح کرد: این فیلم به لحاظ ساختار، پرداخت به موضوع و انتخاب بازیگر فیلم موفقی نیست و شتابزده ساخته شده است.

وی افزود: در ژانر سینمای جنگ آثار موفق متعددی در دنیا وجود دارد و اروپاییان همچنان برای جنگ جهانی اول و دوم فیلم می‌سازند؛ اما آثار تولیدی ما از جمله آسمان غرب می‌توانست بسیار بهتر باشد و متأسفانه اینطور نبود.
وی تاکید کرد: اینکه با فوریت فیلمی ساخته شود تا صرفاً به جشنواره برسد روند صحیحی نیست و نتیجه آن این شد که آسمان غرب نتوانسته به شیرودی ادای دین کند و مراحل زندگی وی را به خوبی معرفی کند.

به گفته این منتقد یکی از نیاز‌های فیلم‌های مرتبط با سینمای جنگ، پرداخت خوب داستانی و انتخاب مناسب بازیگران است و آقای کی مرام آنطور که باید نتوانست بازی ماندگاری را برای نقش شیرودی داشته باشد.

این اظهارات که از گوشه و کنار و از سوی منتقدان متعددی شنیده می‌شود در وضعیتی است که آسمان غرب در جشنواره فجر نیز با استقبال تماشاگران مواجه نبود و این روز‌ها که در سینما‌های کشور اکران می‌شود نیز انتخاب شماره یک تماشاگران نیست. بر اساس اعلام سامانه سمفا میزان فروش این فیلم که اکران خود را از نوروز امسال شروع کرده، حدود ۴ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان بوده و در رتبه ششم فیلم‌های در حال اکران قرار گرفته است.

اما شهید شیرودی که بود؟ شهید علی اکبر شیرودی که رهبر معظم انقلاب درباره‌اش فرمودند اولین نظامی است که به او اقتدا کرده است، یک از خلبانان زبده در جنگ ایران و عراق بود. وی به عنوان فردی که بالاترین میزان پرواز در دوران جنگ را داشته و از ۳۶۰ مورد خطر نجات یافته شناخته شده است. وی در سال ۱۳۵۱ به ارتش پیوست و دوره خلبانی را سپری کرد و بعد‌ها با پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران به سپاه غرب کشور پیوست و در عملیات متعدد جنگی شرکت کرد. در هشتم اردیبهشت سال ۱۳۶۰ در حالیکه تانک‌های عراقی به طرف قره بلاغ دشت ذهاب در حرکت بودند با هلی کوپتر به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود، شهادت دست یافت. در معرفی شخصیت والای او همین بس که وی در نامه‌ای به پایگاه هوانیروز کرمانشاه، درجه تشویقی اعطایی خود را پس داده و هدف والای جنگ با دشمن را دفاع از ارزش‌ها مطرح می‌کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

از: خلبان علی‌اکبر شیرودی
به: پایگاه هوانیروز کرمانشاه
موضوع: گزارش
اینجانب که خلبان پایگاه هوانیروز کرمانشاه می‌باشم و تاکنون برای احیای اسلام و حفظ مملکت اسلامی در کلیه جنگ‌ها شرکت نمود‌ه‌ام، منظوری جز پیروزی اسلام نداشته و به دستور رهبر عزیزم به جنگ رفته‌ام؛ لذا تقاضا دارم درجه تشویقی که به اینجانب داده‌اند، پس گرفته و مرا به درجه ستوان‌یار سومی که قبلاً بوده‌ام برگردانید. در صورت‌امکان‌امر به رسیدگی این درخواست بفرمائید.


باتقدیم احترامات نظامی
خلبان علی‌اکبر شیرودی
۹/۷/۱۳۵۹

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «احمدعباسی» آقای گل جام ملت‌ها شد
  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • «آسمان غرب»؛ فیلمی که در به تصویرکشیدن شهید شیرودی موفق نبود
  • «آسمان غرب»؛ فیلمی که در به تصویرکشیدن شیرودی موفق نبود
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها