Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس کتابی، رئیس دانشگاه کاشان در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار کرد: دانشگاه کاشان در سال ۲۰۲۱، جایگاه ۱۰۴ دانشگاه‌های جهان و در میان ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان از بین ۱۰ هزار دانشگاه ارزیابی شده در  این نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک قرار گرفت.

وی فضا و ساختار، انرژی (تولید و صرفه‌جویی)، تپسماند، آب و فاضلاب، حمل و نقل، آموزش و پژوهش سبز، را از شاخص‌های این نظام رتبه‌بندی عنوان کرد و افزود: دانشگاه کاشان در این نظام رتبه‌بندی در بین این شاخص‌ها، امتیاز ۷۷۲۵ را کسب کرده است که دانشگاه کاشان در سال ۲۰۲۱، ۱۷۵ امتیاز افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتابی با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی گرین متریک دانشگاه‌ها را با توجه با شاخص‌های مسؤولیت  اجتماعی در قبال محیط زیست و اقدامات اجرایی حوزه توسعه پایدار  می‌سنجد، خاطرنشان کرد: دانشگاه کاشان در این نظام رتبه‌بندی، بر اساس رسالت مسئولیت اجتماعی در قبال و شاخص‌های محیط زیست، انرژی، صرفه‌جویی  و استفاده بهینه در مصرف آب و انرژی و مدیریت پسماند، رتبه ۱۰۴ جهان، در خاورمیانه رتبه ۸ و در ایران رتبه دوم را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه کاشان افزود: رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» توسط دانشگاه دولتی اندونزی انجام می‌شود، این رتبه‌بندی با هدف ارائهٔ چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعهٔ پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد:  گرین متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ده هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شود که فهرست پانصد مؤسسه برتر بر روی سایت http://greenmetric.ui.ac.id منتشر می‌شود.

به گزارش فارس، مشارکت در رتبه‌بندی گرین متریک گامی در جهت فعالیت‌های بین المللی‌سازی دانشگاه‌ها، معرفی آن‌ها به سایر دانشگاه‌ها و برجسته کردن اهمیت موضوع پایداری، مسائل محیط زیستی و چالش‌هایی مانند فرایند گرم شدن زمین، بهره‌برداری بیش از حد از منابع، وابستگی به منابع نفتی و کمبود آب و غذا در سطح جهانی است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز رتبه بندی گرین متریک نظام رتبه بندی دانشگاه کاشان دانشگاه ها شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مینا آژوغ  اظهار کرد: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش درمورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد، همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)