Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، به دنبال آزمایش موشکی تازه کره شمالی، مقر فرماندهی هوا فضای شمال آمریکا دستور توقف برخی پروازها را صادر کرد.

به نوشته وبگاه «ایست بی تایمز» یک مقام آمریکای روز چهارشنبه گفت که به دنبال اقدام جدید موشکی کره شمالی، دستوری برای برخی خلبانان از سوی مقر فرماندهی هوای فضای شمال آمریکا برای مدت کوتاهی صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستور سراسری نبوده و برای برخی بخش‌های آمریکا صادر شد و سخنگوی مقر فرماندهی هوا فضای شمال آمریکا آن را از بیم تهدید بالوقه علیه آمریکا اعلام کمرد.

 این مقام نظامی آمریکا گفت که به عنوان یک اقدام احتیاطی، هوانوردی آمریکا به طور موقت پروازهای برخی از فرودگاه‌ها در امتداد ساحل غربی را متوقف کرد. سخنگوی مذکور گفت که پرتاب موشک شناسایی و ارزیابی شد که تهدیدی برای قاره آمریکا نیست.

دولت کره شمالی بامداد چهارشنبه درباره آزمایش موشکی روز خود توضیحاتی را به رسانه‌ها ارائه کرد.

ارتش این کشور گزارش داد که روز سه شنبه یک موشک مافوق صوت را آزمایش کرده تا مشخصات فنی سیستم تسلیحاتی جدید را تایید کند. پیونگ‌یانگ توضیح داد که این پرتابه به «هدف تعیین شده در آب‌های در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری اصابت کرده است».

بامداد سه‌شنبه بود که وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی موشک بالستیکی را به سمت دریای شرق شلیک کرد که بیش از ۷۰۰ کیلومتر را در ارتفاع ۶۰ کیلومتری و حداکثر سرعت ۱۰ ماخ یا ده برابر سرعت صوت پرواز کرد.

طبق گزارش رسانه کره شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در مراسم آزمایش این موشک مافوق صوت شرکت کرده است. این رسانه توضیح داد: «هدف این شلیک آزمایشی، تأیید نهایی مشخصات فنی کلی سیستم تسلیحات مافوق صوت توسعه یافته بود».

این دومین پرتاب موشک کره شمالی در کمتر از یک هفته بود. پیونگ‌یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

پیش از این نیز «کیم سونگ» نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی، اما گفت پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری ندارد.

کد خبر 649680 برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا دفاع - آزمایش موشکی کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دفاع آزمایش موشکی کره شمالی آزمایش موشکی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از، لبنان ۲۴، سنتکام از توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه به علت شرایط بد آب و هوایی خبر داد.

سنتکام اعلام کرد که شدت وزش باد و ارتفاع امواج دریا شرایط ناامنی را برای نظامیانی که مشغول ساخت اسکله هستند، ایجاد کرده است.

گفتنی است که آمریکا به دنبال ساخت اسکله شناور در سواحل غزه است. این طرح شامل دو جزء اصلی است که باید به هم وصل شوند - یک اسکله شناور بزرگ که از قطعات فولادی تشکیل شده و یک گذرگاه و اسکله دو طرفه ۵۴۸ متری.

این گذرگاه از اتصال قطعات فولادی ۱۲ متری تشکیل شده است که تا ساحل ادامه دارد.

کشتی‌های باری تدارکات را به آب‌های غزه می‌رسانند و کمک‌ها سپس بر روی تعدادی قایق و کشتی‌های کوچک‌تر - معروف به کشتی‌های پشتیبانی لجستیکی - بارگیری و به اسکله برده می‌شود. از آنجا به بعد، وسایل نقلیه زمینی امکانات را به داخل غزه خواهند برد.

این مسیر فلزی در دریا وصل و سپس به سمت ساحل هدایت می‌شود و نیروهای آمریکایی مجبور نیستند پا به ساحل غزه بگذارند.

کد خبر 6095946

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو+فیلم
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس