Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین مشکل مدیریت اقتصادی کشور، بی ثباتی است که موجب نارضایتی تولیدکننده و مصرف‌کننده شده است.

عابدین خرّم روز چهارشنبه، ۲۲ دی‌ماه، در جلسه‌ی مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز که با موضوع «بررسی بودجه ۱۴۰۱» برگزارشد، با بیان اینکه ثبات و رشد اقتصادی، کاهش تورم، افزایش تولید و اشتغال و جلوگیری از کسری بودجه جزو اهداف کلان بودجه سال آینده هستند، اظهار کرد: دلیل نارضایتی‌ها، انباشت مشکلات اقتصادی در ۴۰ سال گذشته است، افزود: برای حل این مشکلات، به یک جراحی اقتصادی نیاز داریم که این امر در بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه تصمیم‌گیران و کارشناسان صاحب سبک قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ریسک پذیری در بین مدیران ما به شدت پایین است و متاسفانه برخی از شرکت‌های بزرگ به‌جای توسعه‌ی تولید، سرمایه‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند که این کار بزرگترین تهدید برای بخش تولید است.

خرّم از اساتید دانشگاه، بازرگانان و صاحب‌نظران مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز خواست عارضه‌های احتمالی بودجه ۱۴۰۱ را احصا و راهکارهایی را که می‌تواند در سطح ملی تاثیرگذار باشد، ارائه دهند.

وی، بررسی و نقد بودجه‌ی ۱۴۰۱ را در مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز مثبت ارزیابی کرد و گفت: نتیجه‌ی این جلسات کارشناسی می‌تواند در مرحله‌ی تصویب و اجرای قانون بودجه تاثیرگذار باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر اینکه خروجی این جلسات باید کاربردی باشد، گفت: نتایج این بررسی‌ها، فرصتی طلایی برای مسئولان اجرایی است تا با کمترین خطا  مسیر را ادامه دهند.

  بخش خصوصی و دولت می‌توانند با همکاری یکدیگر برای توسعه‌  استان قدم بردارند 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز طی سخنانی در این جلسه با بیان اینکه  بخش خصوصی و دولت می ‌ توانند با همکاری یکدیگر برای توسعه‌ی   استان قدم بردارند، خاطرنشان کرد: تمام موارد مربوط به بخش خصوصی به همراه راهکار قابل قبول در قالب یک جمع بندی ابتدا به نمایندگان استان و سپس به مقامات ارائه خواهد شد.

یونس ژائله ادامه داد:  ا گر بخش خصوصی زنجیره‌ ه ای تولید را در صنایع مختلف تکمیل کند، استان به جایگاه و قدرت اولیه خود باز  می‌ گردد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای مگاپروژه‌های مختلف برای تکمیل زنجیره‌ی تولید در رشد و شکوفایی استان افزود: اجرای زنجیره‌ی تولید صنایع چرم و کفش که در تبریز قدمتی ۱۰۰ ساله دارند و همچنین مگاپروژه های صنایع غذایی، پروژه های تولید خودرو، تولید انرژی و معادن تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی استان خواهند داشت.

ژائله ادامه داد: در حالیکه باید کاتد مس و تکمیل زنجیره‌ی تولید این موارد از ابتدا تا پایان در نظر گرفته شود، متاسفانه منابع اصلی این سرمایه ملی کنسانتره از استان خارج می‌شود و هیچ گونه ارزش افزوده‌ای برای مردم آذربایجان ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به نرخ ۴.۸ درصدی جمعیت، از لحاظ اقتصادی ۳.۵ درصد اقتصاد کشور را در اختیار داریم که این آمار شایسته‌ی آذربایجان نیست بنابراین در جلسات مختلف تلاش می‌کنیم این موارد را به گوش مسئولان برسانیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با بیان اینکه نقاط ضعف بودجه باید برجسته و مطرح شود، تاکید کرد:  اقداماتی که منجربه رشد استان می ‌شود، شناسایی و تامین مالی خواهد شد.

وی افزود:  تنها با گفتار نمی‌ توان مسیر توسعه را طی کرد بنابراین برای به حرکت درآوردن استان تمام موارد شناسایی شده، مصوب می‌ شود تا به صورت عملی اقدامات مورد نیاز را پیگیری کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، در این جلسه جمعی از اساتید دانشگاهی و اعضای مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی تبریز پیرامون بودجه ۱۴۰۱، نقاط ضعف و قوت، تاثیر تغییر نرخ و مبلغ مالیات در بودجه و تاثیرات آن بر بازرگانی و صنعت و همچنین تغییرات نرخ ارز، فرصت ها و تهدیدات آن بحث کردند.

گفتنی است مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی تبریز به منظور ایفای نقش موثر در راهبری اقتصادی استان از طریق بهبود محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ نوآوری، کارآفرینی و رقابت پذیری ایجاد شده و به دنبال بهره گیری از نظرات اساتید دانشگاهی و ایجاد ارتباط دو سویه مابین دانشگاه و صنعت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق بازرگاني بودجه لایحه بودجه ۱۴۰۱ استاندار استاندار آذربایجان شرقی مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی تبریز معادن و کشاورزی تبریز بودجه ۱۴۰۱ بخش خصوصی ی استان ی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود

سعید شاهرخی گفت: برای برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری، ۲۵ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت و حضور پر رنگ بخش خصوصی در انتخاب کرمان بسیار موثر بود.

وی اظهار داشت: پس از استان‌های یزد و قزوین، استان کرمان میزبان سومین دوره جشنواره چند رسانه‌ای کشور به مدت سه روز می‌شود که پیشنهاد دادیم زمان برگزاری برای آبان باشد، اما زمان نهایی در روز‌های آینده مشخص خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در نظر داریم از مفاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور برای حضور در کرمان و در این جشنواره دعوت کنیم و برنامه‌های مختلفی برای شهرستان‌ها تدارک دیده و اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه و صاحب نظران حتما با ارائه نظر و پیشنهادات برگزار کنندگان را برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان کرمان یاری دهند.

شاهرخی با اشاره به برگزاری چند رویداد مهم در حوزه گردشگری در استان کرمان در سال جاری خاطر نشان کرد: جشنواره ملی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی در مهرماه و در کرمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کنگره ملی تاریخ معماری و شهر سازی در بم و نشست سالانه باستان شناسان در جیرفت، رویداد کتیبه سرباز و میزبانی از رویداد ملی چوگان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده امسال در این اداره کل هستند.

رسانه بهترین مسیر معرفی گردشگری کرمان

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان هیچ انعکاس مطلوبی در رسانه‌های خارجی نداشته و خیلی از افراد کرمان را به درستی نمی‌شناسند.

سید مهدی طبیب زاده افزود: کسانی که کرمان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، کمتر از استان‌های دیگر است و باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و بهترین مسیر برای معرفی استان رسانه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی سعی کرده چهره واقعی کرمان را در حوزه‌های مختلف معرفی کند تا با تغییر نگرش در سطح ملی و بین المللی استان کرمان به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شود.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه رونق اقتصاد گردشگری مستلزم ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان است ادامه داد: از جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری استقبال می‌کنیم، البته برای برگزاری این جشنواره باید همکاری و هم افزایی بین دستگاه‌ها برقرار باشد.

وی تاکید کرد: کرمان جایگاه زیادی در برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ندارد و وظیفه این وزارت معرفی کرمان است، البته باید رسانه‌ها تولید محتوا داشته باشند.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان هم در این نشست با اشاره به نقش، گردشگری در اقتصاد خرد کشور اظهار کرد: بیش از ۱۵ همت سالانه مواد معدنی توسط شرکت‌ها از استان کرمان استخراج می‌شود و اگر از ظرفیت معادن در توسعه گردشگری استفاده کنیم قطعا در آینده امید و اشتغال برای فرزندانمان ایجاد می‌شود.

رضا بهرامی افزود: رسانه‌ها همیشه مطالبه گری داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع معدنی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟