Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه کاشان عنوان دومین دانشگاه سبز ایران در نظام رتبه‌بندی بین المللی گرین‌متریک ۲۰۲۱ را کسب کرد

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، دانشگاه کاشان در سال ۲۰۲۱، جایگاه ۱۰۴ دانشگاه‌های جهان و در میان ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان از بین ۱۰ هزار دانشگاه ارزیابی شده در این نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عباس کتابی، رئیس دانشگاه کاشان " فضا و ساختار "، " انرژی (تولید و صرفه جویی) "، " پسماند "، " آب و فاضلاب"، "حمل ونقل"، "آموزش و پژوهش سبز " را از شاخص‌های این نظام رتبه‌بندی عنوان کرد و افزود: دانشگاه کاشان در این نظام رتبه‌بندی در بین این شاخص‌ها، امتیاز ۷۷۲۵ را کسب کرده است که در سال ۲۰۲۱، ۱۷۵ امتیاز نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است.

کتابی کتابی با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی گرین متریک دانشگاه‌ها را با توجه با شاخص‌های مسئولیت اجتماعی در قبال محیط زیست و اقدامات اجرایی حوزه توسعه پایدار می‌سنجد، خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در این نظام رتبه‌بندی، بر اساس رسالت مسئولیت اجتماعی در قبال شاخص‌های محیط زیست، انرژی، صرفه جویی و استفاده بهینه در مصرف آب و انرژی و مدیریت پسماند، رتبه ۱۰۴ جهان، در خاورمیانه رتبه ۸ و در ایران رتبه دوم را کسب کرده است.

شایان ذکر است، رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» توسط دانشگاه دولتی اندونزی انجام می‌شود، این رتبه‌بندی با هدف ارائۀ چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعۀ پایدار در دانشگاه‌های کشور‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه کاشان رتبه بندی گرین متریک دانشگاه سبز نظام رتبه بندی دانشگاه کاشان گرین متریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند

دکتر مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)