Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: بدون حمایت دیگران و به رغم همه مزاحمت‌ها امروز در چرخه سوخت، از نقطه صفر معدن تا مرحله غنی‌سازی دارای ظرفیت قابل اعتماد هستیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی در سفر به آذربایجان شرقی پس از بازدید از مرکز پرتودهی شمالغرب (بناب) معاونت توسعه کاربرد پرتو‌های سازمان، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده، ولی فقیه در این استان و امام جمعه تبریز در خصوص مسئله هسته‌ای و آخرین تلاش‌ها و اقدامات سازمان انرژی اتمی ایران توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه سه تن از شهدای هسته‌ای که در همین ماه به شهادت رسیدند و ایام سالگرد آنهاست، با بیان اینکه آذربایجان شرقی همواره در طول تاریخ نقش‌آفرین بوده است، اظهار داشت: قدرت‌های بزرگ که عمدتاً هسته‌ای هستند، در تلاشند که فناوری هسته‌ای در اختیار دیگر کشور‌ها قرار نگیرد و فقط در انحصار خودشان باشد، برای همین جامعه اسلامی در پرتو رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی که مسیر عزت را انتخاب کرده، در نظر دارد از فناوری هسته‌ای در تمام بخش‌های صلح‌آمیز بهره‌مند شود.

وی تاکید کرد: دشمنان مدام مانع ایجاد کرده و اتهامات ناروا به ما می‌زنند و دائم مشغول انحراف افکار عمومی هستند و محیط را برای پیشبرد جنگ روانی هموار می‌کنند، ولی بدون حمایت دیگران و به رغم همه مزاحمت‌ها امروز در چرخه سوخت، از نقطه صفر معدن تا مرحله غنی‌سازی دارای ظرفیت قابل اعتماد هستیم.

وی ادامه داد: در این مسیر بایستی رشته‌ها و سرفصل‌های گوناگون را که در سفره مردم تاثیرگذار است، برنامه ریزی کنیم که در حال پایه‌گذاری هستیم.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ۲ سرفصل مهم را پیش می‌بریم، اول اینکه در ادامه چرخه سوخت، نیروگاه‌های هسته‌ای را گسترش خواهیم داد، برای این مهم حکم قانونی برای ده هزارمگاوات برق هسته‌ای را دریافت کرده ایم.

اسلامی خاطرنشان کرد: فصل دومی را که پیش می‌بریم، این است که باید در فناوری‌های زیردستی جهش پیدا کنیم و در رادیوداروها. ایزوتوپ‌ها، درمان بیماری‌های سرطان، در پرتودهی بخش کشاورزی باید به صورت گسترده به آن یورش می‌بردیم، اما غفلت شده است.

وی اظهار کرد: اکنون ۱۲ قطب پرتودهی برای کار تعیین و استخراج شده است که یک قطب آن در آذربایجان شرقی است و اینکه ساخت تجهیزات در قالب مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی را پیش می‌بریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور سازمان انرژی اتمی ایران محمد اسلامی پیش می بریم چرخه سوخت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی در ایران اظهار کرد: گروسی در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای سخنرانی می‌کند.

وی افزود: اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای هفته آینده برگزار می‌شود، ۱۸۰ ارائه توسط شرکت کنندگان غیرایرانی خواهد بود که یک اتفاق بزرگ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است.  همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفت‌وگو و تعامل هستیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود، ادامه داد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: مطمئنیم این گفت‌وگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان- پی- تی روابط‌مان را با آژانس تقویت کنیم.

اسلامی گفت: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • تبیین سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب/معلمان امیدآفرینی کنند
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند