Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست امروز کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس مسئولیت پیگیری گزارش‌های نظارتی مجلس از معاونت نظارت به کمیسیون اصل نود مجلس مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبر افزود: اعضای کمیسیون با این پیشنهاد که مسئولیت پیگیری گزارش‌های نظارتی مجلس در قوه قضائیه به کمیسیون اصل نود مجلس سپرده شود مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: دلیل اعضای کمیسیون این بود که کمیسیون اصل نود یک نهاد فراقوه‌ای است و طبق قانون اساسی مسئولیت رسیدگی به شکایت از طرز دستگاه‌ها در قوای سه‌گانه را برعهده دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: نظر اعضای کمیسیون بر این بود که کمیسیون اصل نود دارای یک مرجعیت برای رسیدگی به شکایات است و شأن و جایگاه آن در سطح فراقوه‌ای است و از سوی دیگر پیگیری این گونه امور این کمیسیون را از رسیدگی به مسائل اصلی خود بازمی‌دارد.

اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: در نهایت بنا شد تا طبق روال همیشه معاون نظارت مجلس این مسائل را پیگیری کند و هر سه ماه یکبار به صحن مجلس گزارش دهد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون اصل نود اعضای کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی با اشاره به اهمیت رسیدگی به موقع به پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت : متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ روز بود.

این مسوول همچنین از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را استفاده از سیستم‌های الکترونیکی اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام و نوبت‌دهی به‌صورت الکترونیکی انجام، و کلیه مدارک و مستندات به‌صورت الکترونیکی تبادل می‌شود.

وی افزود: برگزاری جلسات کمیسیون به‌صورت منظم از آیتم‌های تاثیرگذار در روند رسیدگی به پرونده هاست که در این راستا تمامی جلسات به‌طور منظم و با حضور همه اعضا برگزار می‌شود.

رئیس اداره کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بررسی پرونده‌ها با کاهش تشریفات اداری به حداقل رسیده است، از بیمه‌شدگان و کارفرمایان خواست، در صورت نیاز به طرح درخواست در کمیسیون پزشکی از طریق سامانه‌های الکترونیکی و یا مراجعه به کارگزاری تامین اجتماعی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • مسئولیت رسیدگی به کشتی پرتغالی با قوه قضاییه است
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است