Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@02:39:16 GMT

شفافیت از مهمترین راهکار‌های مبارزه با فساد است

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۵۶۱۴

شفافیت از مهمترین راهکار‌های مبارزه با فساد است

آفتاب‌‌نیوز :

محمد مخبر بعد از ظهر امروز(چهارشنبه) در اولین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت سیزدهم، مسأله شفافیت را از مهمترین راه کار های مبارزه با فساد در کشور برشمرد و اظهار داشت: باید با آسیب شناسی و تعیین راه های موثر برای مبارزه با فساد اقدامات جدی و عملیاتی برای برخورد با مفسدین و همچنین ریشه کنی زمینه های فساد در کشور اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این جلسه که معاون اول قوه قضاییه، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، وزرای امور اقتصاد و دارایی، ‌دادگستری،رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و همچنین مسئولان دستگاه های مربوطه حضور داشتند، پیشنهادات، راهکارها و نقطه نظرات آسیب شناسانه در زمینه فعال تر شدن و کارآیی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شناسایی و کشف گلوگاه های بروز فساد در کشور، ‌لزوم آموزش و فرهنگ سازی، پیشگیری، بازبینی و اصلاح فرآیندها، جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد، شفافیت و جریان آزاد اطلاعات، حکمرانی ریال، تقویت زیرساخت های فنی و حقوقی، مطالبه و پیگیری قوانین معطل شده در زمینه فساد در کشور، هماهنگی و همکاری سه قوه و دستگاه های دولتی و اجرایی و ارائه سازوکارهای عملیاتی برای از بین بردن زمینه های فساد از جمله مواردی بود که در این جلسه در راستای مبارزه عملی با مسأله فساد در کشور ارائه و بحث شد.

در پایان این جلسه نیز مقرر شد تا کمیته ای با حضور برخی اعضا در راستای اصلاح و بازبینی ساختاری، روش ها و مأموریت های ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مبارزه با فساد محمد مخبر فساد در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار برگزار شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه  گفت: در حال حاضر در 9 شهر خراسان جنوبی  با جمعیت 333 هزار و 511 نفر که شامل 33 درصد از جمعیت استان می شود محلات هدف مستقر هستند.

مودی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی  در استان 654 هکتار است، افزود: 79 طرح در محلات در دست اقدام است که تاکنون 65 طرح تحویل شده و تعداد 8 طرح در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی آن 94 درصد می باشد. 

همچنین دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری در این جلسه ضمن بیان گزارشی از وضعیت بازآفرینی شهری استان  و پروژه های بند تبصره 11 قانون بودجه 1402 ، سند ملی توانمند سازی و سکونتهای غیر رسمی نیز  ارائه و دراین خصوص بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان