Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@19:11:14 GMT

آخرین خواسته شهید احمدی روشن از استادش

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۶۰۵۳

آخرین خواسته شهید احمدی روشن از استادش

بزرگداشت شهید احمدی روشن در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه گرامیداشت شهید مصطفی احمدی روشن، از شهدای هسته  ای کشور  به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید صنعتی شریف در این دانشگاه برگزار شد.

رضا روستا آزاد، استاد شهید احمدی روشن و رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به ویژگی های این شهید در دوران دانشجویی اظهار داشت: وجودش در دانشگاه بسیار مغتنم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوانی سخت کوش، پرتلاش و میهن دوست بود و خوشحالم چنین دانشجویی داشتم و البته از این دست دانشجویان دارم.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های شهید احمدی روشن در سایت نطنز گفت: وقتی اقدامات وی در سایت نطنز و احداث آن سانترفیوژها را دیدم  تعجب کردم و از مصطفی پرسیدم واقعا کار خودتان است چون فعالیتها و اقدام صورت گرفته بسیار پیشرفته بود که گفت بله کار خودمان است شاید در بعضی موارد از چینی ها کمک بگیریم ولی کار اصلی برای خودمان است و با شوخی می گفت به ما ایمان نداری که واقعا اینگونه نبود. مطمئن بودم اگر هنوز در بین ما بود دکترایش را گرفته و مسئولیت مهمی داشت.

وی با تاکید بر مرام و معرفت شهید احمدی روشن افزود: استعداد و توانایی او در علم و‌ تکنولوژی جای خود داشت ولی مرام و عرفت مصطفی بسیار ستودنی بود  اصلی ترین دغدغه او  فعالیت در فضای سالم بود.

رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف گفت:  یک هفته قبل از شهادت 120 نفر از همکارانش در سایت نطنز را مشخص کرده بود تا برای آنها در دانشگاه‌ شریف دوره ای برگزار کنیم  و دانش و معرفت آنها جلوتر رود. دنبال پیشرفت آنها بود که متاسفانه او را از دست دادیم.

رحیم احمدی روشن، پدر شهید احمدی روشن، نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: بعد از شهادت مصطفی احساس دلتنگی او را نداشتیم زیرا بعد از این ثلمه بزرگ، شما دانشجویان و اساتید دانشگاه طومار بزرگی را امضا کردید و تاکید کردید که رهروی او هستید.

وی ادامه داد: این یک شعار نبود بلکه توام با شعور بود علاوه بر فرستادن طومار، پیگیری کردید رشته خود را به فیزیک‌هسته ای تغییر دهید این باعث خوشحالی ما شد زیرا نشان دادید اگر یک علم از دست یک سرباز یا سردار بیفتد سرداران بزرگی آن را بلند می کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه شریف یادواره شهدا تحریم هسته ای دانشگاه شریف یادواره شهدا تحریم هسته ای شهید احمدی روشن صنعتی شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • شهید مطهری روشن‌فکر، زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟