Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید طالبی پور روز چهارشنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سی‌سخت، اظهار داشت: این میزان اعتبار برای تعریض و ساماندهی جاده ارتباطی منطقه گردشگری کوه‌گل این شهر توریستی هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری با شعار دادن محقق نمی‌شود، بیان کرد: تحقق ظرفیت‌ها توسعه گردشگری در استان نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری  مناسب همه نهادها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طالبی پور تصریح کرد: با همکاری شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر سی سخت راهکارهای مناسبی برای توسعه گردشگری همراه با اشتغال‌زایی برای مردم در این شهر گردشگر پذیر تدوین می‌شود.
شهردار سی سخت نیز در این نشست بابیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در مرکز شهرستان دنا در بیرون از شهر احداث‌شده است، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر سی سخت نیز ضروری است.
کیانوش صیادی افزود: شهرداری سی سخت از سرمایه‌گذاران جهت راه‌اندازی تله کابین و دیگر پروژه‌های گردشگری در مرکز شهرستان دنا حمایت ویژه خواهد کرد.
وی با اشاره به قابلیت های گردشگری در این شهر افزود: تصویب شهر سی سخت به‌عنوان منطقه ویژه گردشگری به جد پیگیری خواهد شد.

دریاچه کوه گل در هشت کیلومتری شهر زیبای سی سخت قرار دارد.این دریاچه مساحتی برابر با نیم هکتار و عمقی ۱۵ متری دارد و همین موضوع باعث شده تا حیات آبی جالب و متنوعی داشته باشد.

دریاچه «کوه گل» در یک گودال طبیعی نشسته بر دامان کوهستان پدید آمده و با جای گرفتن قله‌های برفگیر در پس آن و علفزار طبیعی پیرامون آن منظره‌ای کم نظیر از یک دریاچه کوهستانی در پیش چشم جلوه گر می‌کند.

دریاچه کوه گل از آب شدن برف قله‌های بالادست آن و از چشمه‌های طبیعی آبگیری می‌شود و سرریز آب آن از سمت باختر به صورت جویباری از دره‌ای گذر می‌کند که سر انجام به رودخانه مسیر راه می‌پیوندد.

 پیرامون دریاچه کوه گل و آبگیرهای آن چشمه سارهای فراوانی را در شکاف دره‌ها می‌توان یافت که گویای طبیعت غنی و پربار منطقه دنا است.

جمعیت شهرستان دنا بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ حدود ۴۲ هزار نفر برآورد شده اما هم اینک به حدود ۴۵ هزار نفر رسیده است.

بیش از ۳۲ هزار نفر از جمعیت این شهرستان روستایی هستند و این خیل جمعیت روستایی در یک شهرستان توجه ویژه مسئولان در ایجاد زیرساخت ها و رفع مشکلات آن ها را می طلبد تا شاهد مهاجرت این روستاییان نباشیم.

دنا چهارمین شهرستان از لحاظ جمعیت میان شهرستان های ۹ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد است.

برچسب‌ها گردشگری سی سخت ایرانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سی سخت ایرانگردی گردشگری سی سخت ایرانگردی دریاچه کوه شهر سی سخت کوه گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو

به گزارش خبرگزاری صداسیما، وحیده رخشانی گفت: در نمایشگاه بین المللی تهران بالغ بر پنج نشست با روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، امارات متحده‌عربی، ترکمنستان، عمان و قطر در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی داشت.   معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این سلسله نشست‌ها منجر به ثبت سفارش خرید در حوزه محصولات سوزن‌دوزی استان با صاحبان گالری‌های ایرانی و خارجی از جمله دبی، کانادا، قطر و... به ارزش تقریبی ۱۸۰ میلیارد ریال براساس اظهار نمایندگان بخش خصوصی  است.   او ادامه داد: سفارش تهیه تعداد ۱۶۰۰ محصول صنایع‌دستی در حوزه نقش برجسته تلفیقی با سوزن‌دوزی به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال نیز در این نمایشگاه به ثبت رسید.   به گفته رخشانی، بالغ بر ۱۲۰ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی,، مقامات مسئول، فعالان حوزه اشتغال زنان و... از غرفه استان بازدید کردند.   سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  فرصت‌ها و بسته‌های ارائه شده مربوط به گردشگری تفریحی، اقامتی، تفریحات آبی، سلامت، تاریخی، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی و صنایع دستی نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • نمایی دل انگیز از دریاچه سد سمیرم در قاب دوربین شهروند خبرنگار
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای