Web Analytics Made Easy - Statcounter

میوه منابع پروتئین آب جویدن آدامس سبزیجات دانه ها خوردنی های دارچینی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ شاید تا به حال نمی دانستید که وقتی هوس شیرینی می کنید، چه چیز هایی را جایگزین آن کنید تا بتوانید از سلامت بدن خود بیشتر محافظت کنید. در این قسمت از بهداشت و سلامت راهکار هایی را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید در صورت هوس شیرینی جات، آن ها را جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میوه

میوه منبع عالی از مواد سالم است که باعث تعادل سطح قند خون می شود. مصرف میوه به اندازه متعادل و معمولی تا 36 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. قند موجود در میوه فروکتوز است. فروکتوز تاثیر زیادی روی تنظیم سطح قند خون دارد، به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نکنید. فیبرِ موجود در میوه باعث می‌ شود تا مدت زمان طولانی تری سیر باشید و خیلی به شیرینی جات تمایل پیدا نکنید. میوه‌ هایی مثل تمشک سیاه و تمشک آبی جزء بهترین منابع میوه های شیرین محسوب می شوند.

منابع پروتئین

بهترین رژیمی که می توانید در پیش بگیرید، این است که میوه ها را با پروتئین همراه کنید تا سطح قند خون تان تنظیم شود و کمتر تمایل به مصرف شیرینی جات داشته باشید. مصرف پروتئین در طول روز باعث می‌ شود که از چاقی و ایجاد چربی جلوگیری کنید و مهم تر از همه اینکه کم تر به سراغ شیرینی جات خواهید رفت.

آب

اگر مدت زمان طولانی آب ننوشید و مایعات را به بدن نرسانید، احتمالاً تمایل به شیرینی جات پیدا می کنید.‌ حتی اگر گرسنه نباشید، باز هم ممکن است به سراغ شیرینی بروید. پس بهتر است که در طول روز حتماً یک و نیم لیتر آب بنوشید و اجازه ندهید که بدن به خاطر کم آبی، به سراغ شیرینی های مضر برود.

جویدن آدامس

جویدن آدامس تمایل به شیرینی جات و وعده های شور را کم تر می کند. پس آدامس بدون قند استفاده کنید و سعی کنید که تمایل به شیرینی جات را با جویدن آدامس سرکوب کنید.

سبزیجات

زمانی که احساس می کنید هوس شیرینی کرده اید، احتمالا گرسنه شده اید. اگر می‌ خواهید شیرینی را در دهان تان بگذارید، به جای آن می توانید سبزیجات را جایگزین کنید. سبزیجاتی مثل بروکلی و اسفناج می‌ توانند منبع عالی برای میان وعده باشند. مهم تر از همه این که تمایل به شیرینی را از بین می برند.

دانه ها

دانه ها عموما چربی و پروتئین سالمی دارند و گوارش و هضم مواد غذایی را بهبود می بخشند و باعث می شوند که تمایل کمتری به شیرینی جات پیدا کنید که در این بین دانه رازیانه جزء بهترین هاست.

خوردنی های دارچینی

دارچین سطح قند خون را متعادل می کند و باعث می شود که کمتر تمایل به شیرینی جات پیدا کنید و مهم تر از همه این که شیرینی طبیعی داخل آن وجود دارد. به عنوان مثال برای جلوگیری از تمایل به مصرفِ شیرینی؛ می توانید مقداری پودر دارچین روی نان تست یا داخل قهوه خود بریزید تا از طعم و بوی اعجاب انگیز آن هم بهره‌ مند شوید.

منبع: نمناک این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قند میوه شکلات شیرینی دیابت خوردنی ها جویدن آدامس سطح قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد

محمد نوروزی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان میبد گفت: پرونده گرانفروشی شیرینی به ارزش ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان میبد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، و اظهارات متهم، اتهام انتسابی را محرز اعلام و نامبرده را به پرداخت ۱۷۳ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

 نوروزی گفت: درگشت مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان اتاق اصناف شهرستان میبد این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس