Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان قم - عباس جعفری،مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در دومین جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم با اشاره به این که کمیته ایمنی یکی از کمیته‌های بسیار مهم و حساس در ایام نیمه شعبان و نوروز است، گفتن: نظر به این که می‌بایست حجم عظیمی از نیرو‌ها و امکانات را در ایام نیمه شعبان در اطراف مسجد مقدس جمکران و پارکینگ‌ها و پارک‌سوار‌ها مستقر کنیم و از طرفی مدیریت حوادث در شهر را نیز داشته باشیم، وظیفه سنگینی بر دوش نیرو‌های آتش‌نشانی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این که در سال‌های گذشته بعضاً حوادث ناگواری برای مسافران رخ‌داده است، گفت: در تمام پارکینگ‌ها باید امکاناتمان را به‌صورت کامل مستقر کنیم تا در صورت بروز حوادث، با ورود سریع نیرو‌ها حوادث را سریعاً کنترل کنیم.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم  یکی از مشکلات سال‌های قبل، بستن معابر برخلاف الگوی ترافیکی مصوب بود که نیرو‌های آتش‌نشانی را در هنگام مأموریت دچار مشکلات زیادی کرد که امیدواریم این مشکل امسال برطرف شود.

جعفری گفت: در خصوص ایمن‌سازی محوطه‌های داخلی مسجد مقدس جمکران نیز جلساتی با مسئولین این مکان مقدس برگزار خواهد شد و امسال نیز آموزش مسائل ایمنی و اطفای حریق به خادمان مسجد ارائه می‌شود.

او با اشاره به این که از خواهران داوطلب آتش‌نشان نیز دعوت کردیم که در  مراسم  نیمه شعبان  یاریگر ما در مسجد مقدس جمکران باشند، می گوید: آموزش مسئولین ایستگاه‌های صلواتی نیز مورد تأکید است و بازدید‌های ایمنی از ایستگاه‌های آنان نیز توسط کارشناسان ما انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی مسجد مقدس جمکران نیمه شعبان نیمه شعبان آتش نشانی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند.

خلیل احمد سلامی امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در جلسه با مسئولین ایمنی استان اظهار کرد: ایمنی و بهداشت کار از مهمترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، ۱۰ درصد کاهش یافت.

سلامی از فعالیت ۳۹۶ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم‌سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد.

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران