Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در خصوص تعلیق حق رای جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای پایه گذار و فعال سازمان ملل، خود را متعهد به پرداخت کامل و به موقع حق عضویت در سازمان ملل متحد و دیگر سازمانها و آژانسهای بین المللی می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه برای دومین سال پیاپی و به دلیل تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا پرداخت های کشورمان با مشکل مواجه شده است. 

سعید خطیب‌زاده تاکید کرد: به رغم مضایق متعدد ایجاد شده، دولت جمهوری اسلامی ایران منابع لازم را برای پرداخت حق عضویت خود در سازمان ملل فراهم آورده و در حال انجام رایزنی‌های ضروری برای حل و فصل موضوع می باشد.

وی افزود: در عین حال تدارک کانالی امن جهت پرداخت سریع‌تر حق عضویت مدنظر است. 

سخنگوی وزارت خارجه در پایان اشاره کرد: شایسته است دبیرکل سازمان ملل و دبیرخانه نیز شرایط ویژه کشورهای مواجه با تحریم های غیرقانونی را به طور خاص مدنظر قرار دهند و از مساعدت به این کشورها برای پرداخت سهمیه خود مضایقه نکنند.

به گزارش فارس،رسانه‌ها غروب چهارشنبه به وقت تهران گزارش دادند که ۸ کشور از جمله ایران به دلیل عدم پرداخت بدهی،  حق رای خود در سازمان ملل متحد را از دست دادند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» ۸ کشور از جمله ایران، ونزوئلا و سودان حق رای خود در سازمان ملل را به دلیل پرداخت نشدن بدهی از دست دادند.

«آنتونیو گوترش» روز سه شنبه در نامه ای به مجمع عمومی سازمان ملل گفت که در مجموع بدهی ۱۱ کشور به تعویق افتاده است.

بر اساس ماده ۱۹ اساسنامه سازمان ملل، کشوری که به مدت دوسال حق عضویتش را پرداخت نکند، از رأی دادن در مجمع عمومی محروم می‌شود.

سال گذشته نیز ایران رای خود را به دلیل عدم پرداخت حق عضویت از دست داد. ایران اعلام کرد که به دلیل تحریم های اقتصادی ایالات متحده نمی‌تواند حتی حداقل مبلغ را پرداخت کند.

پس از ماه‌ها مذاکره، به ایران معافیت داده شد و در ماه ژوئن (خرداد سالجاری) رای خود را پس گرفت. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه حق عضویت سازمان ملل تعلیق حق رای ایران سعید خطیب زاده جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل حق عضویت رای خود حق رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نمازجمعه این هفته تهران، به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش ایسنا، درب‌های دانشگاه تهران از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.
مجموعه های ذیل این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی(ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، کتاب «نامه امام صادق (ع) به شیعیان» معرفی می‌شود.
کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران فراهم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتشار توضیحات و جزییات جدید از پرونده جنجالی بابک زنجانی | بیش از بدهی‌اش پرداخت کرد!
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • توضیحات لطیفی درباره برنامه‌های استخدامی دولت در سال جاری
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت