Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:27:35 GMT

۶۴۲ هزار تن کالا از گمرک استان قزوین صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۷۹۹۵

۶۴۲ هزار تن کالا از گمرک استان قزوین صادر شد

علی اکبر کبیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در این مدت همچنین ۱۰۶ هزار تن کالا به ارزش ۵۶۳ میلیون دلار به استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه کالاهای صادر شده از گمرک استان به ۵۸ کشور دنیا ارسال شده است، افزود: عمده صادرات استان به کشورهای همسایه از عراق، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، عمان و قطر و کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا و سوییس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبیری با اشاره به عمده کالاهای صادراتی استان، گفت: بیشتر کالاها در حوزه مواد شوینده، محصولات کشاورزی، کشمش فرآوری شده، کاشی و سرامیک، شیشه، مواد پروفیلی، ظروف یکبار مصرف و مشتقات نفتی بوده که از نظر وزنی و ریالی نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است.

وی با اشاره به برنامه های سازمان برای توسعه تجارت، گفت: یکی از برنامه های سازمان صنعت در این حوزه، فراهم سازی زمینه حضور تجار و فعالان اقتصادی در نمایشگاه های بین المللی در خارج از کشور و نمایشگاه های کشورهای همسایه و هدف صادرات است تا زمینه توسعه تجارت استان با این کشورها از طریق این رویدادها فراهم شود.

کبیری اضافه کرد:به عنوان مثال اخیرا در سوریه، یک گروه تجاری از استان در حوزه خدمات شرکت کردند که دستاوردهای خوبی داشتند که امیدواریم با توجه به شرایط موجود بتوانیم از این بازار بکر در حوزه خدمات و سایر کالاها سهم قابل توجهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا از سال آینده در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: عضویت جمهوری اسلامی دراتحادیه اوراسیا فرصت مغتنمی است تا بتوانیم برای توسعه تجارت خود با این کشورها اقدام کنیم.

این مسوول افزود: در این خصوص نشست های متعددی با رایزنان بازرگانی اقتصادی وزارت کشور و امور خارجه در استان داشتیم تا پتانسیل استان را به کشورهای مقصد معرفی کنند و پذیرش چندین هیات اقتصادی و تجاری از کشورهای قزاقستان و ازبکستان در استان به تازگی صورت گرفت که منجر به عقد قراردادهای صادراتی با این کشورها شد.

وی گفت:در این حوزه، برنامه های متعدد و مختلفی داریم و امیدواریم در سال مزین به شعار تولید برای توسعه تجارت هم گام های بلندی برداریم.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات تعرفه صادراتی استان قزوین صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات تعرفه صادراتی وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات تعرفه صادراتی استان قزوین صادرات غیر نفتی توسعه تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین

کریمی معاون اجتماعی، فرهنگی و رفاه اداره کل تعاون گفت: ۹۰ درصد از مردم از سومین مرحله طرح فجرانه کالا برگ استقبال کردند.

وی افزود: از شروع فرآیند اجرای طرح ۲ همت فروش کالا انجام شده است و ۴۰۰ هزار خانوار در این طرح مشارکت کرده اند.

به گفته کریمی، همچنین یک میلیون و ۲۶۰ هزار تراکنش در این طرح ثبت شده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و رفاه اداره کل تعاون گفت: در طرح جدید کالابرگ تغییراتی به نفع مردم صورت می‌گیرد که در حال پایش نقاط ضعف و قوت این طرح برای مراحل بعد هستیم.

اجرای مرحله سوم فجرانه کالابرگ الکترونیک از بیستم فروردین آغاز شد.

در این طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

کالا برگ فجرانه به دهک‌های اول تا هفتم تعلق می‌گیرد.

اولین مرحله طرح ملی کالابرگ الکترونیکی همزمان با چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن پارسال آغاز شد و سومین مرحله ان جمعه به پایان می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور