Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - در راستای اجرای مصوبات کمیته ساماندهی امور زندانیان چهارمحال و بختیاری نشست مشترک رؤسای حوزه‌های قضایی و قضات دادگاه‌های کیفری و تجدیدنظر استان در محل سالن کنفرانس اداره کل دادگستری برگزار شد و طی آن راهکار‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و ضوابط اعمال مجازات‌های جایگزین حبس در محاکم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری و رئیس کمیته ساماندهی امور زندانیان استان گفت: خط مشی دستگاه قضایی برای کاهش حبس و کاستن از تعداد زندانیان منافاتی با حفظ نظم و امنیت عمومی ندارد و این رویکرد تنها زندانیان فاقد سابقه کیفری و متهمان جرائم سبک را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید

صدور یک هزار و ۳۹۰ رأی جایگزین حبس در چهارمحال و بختیاری

در مقوله کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از عوامل تأثیرگذار وضعیت خانواده‌های زندانیان است، چرا که گاهاً ممکن است به سبب زندانی شدن سرپرست یا یکی از اعضاء خانواده، زندگی و امورات مادی و روحی سایر اعضا دچار اختلال و نابسامانی شود.

به منظور تشویق مقامات قضایی جهت صدور آراء ابتکاری در مجازات‌های جایگزین حبس، دادگستری استان مشوق‌هایی را درنظر گرفته است که بر اساس میزان و کیفیت آراء صادره به هر قاضی اعطا می‌شود.

اختصاص ۱۵ درصد از آراء صادره قضات به مجازات‌های جایگزین حبس

در ادامه این نشست عبدالرضا علیمحمدی دادستان مرکز استان با اشاره به دستورالعمل ابلاغی قوه قضائیه مبنی بر اختصاص ۱۵ درصد از آراء صادره قضات به مجازات‌های جایگزین حبس گفت: مقامات قضایی به جنبه‌های اصلاح و بازدارندگی مجازات‌ها توجه کنند.

استفاده از پابند الکترونیک، انجام خدمات عمومی رایگان و پرداخت جزای نقدی جایگزین حبس از جمله راهکار‌های موثر برای جلوگیری از به زندان رفتن افراد و کاستن از تبعات منفی مجازات زندان است.

در این نشست نقطه نظرات و پیشنهادات مقامات قضایی استان پیرامون مجازات‌های جایگزین حبس مطرح و در پایان مقرر گردید برای اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان مستحق، بازدید قضات از زندان‌ها و نظارت دقیق آن‌ها بر امور زندانیان به صورت مستمر و دوره‌ای تداوم داشته باشد.

همچنین مصوب شد به صورت ماهانه گزارشی از میزان ظرفیت زندان‌ها به روساء حوزه‌های قضایی استان ارائه و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌ها برای به کارگیری زندانیان در طول دوران محکومیت، مسئولان قضایی هر حوزه رایزنی‌ها و اقدامات مقتضی را در اسرع وقت به انجام برسانند.

همچنین در این نشست از پنج قاضی نمونه استان نیز که با صدور احکام جایگزین مجازات حبس توجه ویژه‌ای به برقراری فرآیند حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها داشتند تجلیل شد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگاه های کیفری مجازات های جایگزین حبس مجازات های جایگزین حبس آراء صادره مجازات ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرار از زندان با نقش‌آفرینی یک گربه (فیلم) خلاقانه‌ترین مدل فرار از زندان در سال 2023 ثبت شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند