Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - ولی جهانی، سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: قرار است از دهه فجر امسال، پنجشنبه بازار به صورت هماهنگ و در مکان‌های مشخص شده برای فروش صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گیلان و حمایت از هنرمندان این حوزه در استان برگزار شود.

او با اشاره به برپایی پنجشنبه بازار به عنوان سنتی دیرینه در طول نسل‌های مختلف در گیلان برای فروش کالا‌های دست ساز هنرمندان گیلانی در بازار‌های محلی، افزود: ثبت جهانی روستای قاسم‌آباد رودسر با محوریت چادر شب بافی، شهر ملی صنایع‌دستی رشت با محور رشتی‌دوزی و ۵ روستا و شهر ملی دیگر نشان از ظرفیت بالای تولید صنایع دستی در گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیلان ۲۴ هزار هنرمند صنایع‌دستی دارد.

 


انتهای پیام/م.‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی دهه فجر صنایع دستی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان