Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:02:15 GMT

احیاء و لایروبی قنوات روستاهای استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۸۲۵۴

احیاء و لایروبی قنوات روستاهای استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: هیچ مشکلی برای تامین منابع اعتباری مورد نیاز برای احیاء و لایروبی قنوات روستاهای این استان وجود ندارد.

سیدمحمدرضا هاشمی در دیدار با تعدادی از فعالان حوزه کشاورزی اظهار کرد: تقویت ارتباط با دانشگاه و متخصصان دانشگاهی در راستای رفع مسائل و مشکلات موجود در بخش کشاورزی، امری حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه کشاورزی از اولویت‌های اصلی ما در استان است افزود: تقویت روند توسعه کشت گلخانه‌ای و سیستم‌های آبیاری نوین، باید در بخش کشاورزی استان به طور جدی پیگیری و دنبال شود.

استاندار سمنان با اشاره به تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز بخش کشاورزی و حمایت‌های دولت از این بخش خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی در سفر رئیس جمهوری به استان در قالب تسهیلات برای استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به معضل کمبود منابع آبی در برخی روستاها اضافه کرد: احیاء و لایروبی قنوات روستاها امری حیاتی است و دولت آماده کمک به این حوزه است.همچنین مشکلی برای تامین ‌اعتبارات مورد نیاز این بخش وجود ندارد.

استاندار سمنان وعده داد: حمایت‌های لازم در بحث پوشش اَنهار، توسعه کشت گلخانه ای و راه بین مزارع در استان انجام شود.

هاشمی همچنین در دیدار با مدیران استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بر لزوم توجه به روستاها تاکید و اظهار کرد: تولید ثروت در روستا امروز امری حائز اهمیت است که مجموعه ارتباطات و فناوری ارتباطات می‌تواند تاثیر شایانی در این امر داشته باشد.

وی با اشاره به گستردگی جغرافیایی استان گفت: استان سمنان با بیش از ۹۷ هزار کیلومتر مربع، استانی وسیع است و ارائه خدمات نیازمند تلاش بیشتر می باشد

استاندار سمنان تصریح کرد: فرصت و بستر لازم ارائه شده توسط مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در حوزه‌های زیرساخت، پست، مخابرات و پست بانک که در روستاها فرآهم شده ، برای توانمند سازی روستاها بسیار موثر است.

وی ادامه داد: باید معرفی پتانسیل‌های روستاها از طریق بسترهای ارائه شده، تقویت باجه‌های پست بانک در روستاها به منظور تسهیلگری در امور روستاییان و ایجاد فرصت شغلی، بحث هایی است که می تواند در دستور کار مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قرار گیرد.

‌هاشمی با بیان اینکه احصاء و برطرف کردن نقاط ضعف پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه در استان امری حساس و قابل توجه است که ضرورت دارد در دستور کار قرار گیرد خاطرنشان کرد: در مناطق و روستاهای هدف گردشگری استان، دسترسی به پوشش آنتن دهی تلفن همراه به واسطه حضور گردشگران و مسافران امری مهم  است و نقاط کور باید شناسایی و برطرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار سمنان بحران کم آبی استان سمنان ارتباطات و فناوری استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، صبح سه شنبه در جمع اولیا ومربیان مدرسه شهید هندوزاده گفت: حضور شما در این جلسه نشان از آن است که به آینده فرزندانتان اهمیت می دهید.
فرمانده انتظامی استان، انتخاب صحیح دوست، رعایت اصول خود مراقبتی و اخلاقی در فاصله بین مدرسه و منزل، گزارش موارد مشکوک و خاص به مربیان و اولیا را از راه های مفید در زمینه پیشگیری از حوادث ناگوار و در برخی موارد غیر قابل جبران برای دانش آموزان دانست.

سردار فرشید اضافه کرد: کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه های استان این آمادگی را برای آموزش اقشار مختلف در حوزه های پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند.

وی، با مقایسه وضعیت تحصیل در زمان گذشته با حال حاضر و امکانات فراوان برای دانش آموزان کنونی تصریح کرد: کسب آگاهی و خود مراقبتی در حوزه استفاده از برنامه های فضای مجازی از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس است که از گرفتار شدن و فریب خوردن افراد از سوی افراد سودجو، برداشت های اینترنتی غیرمجاز، هتک حرمت و خدشه به حیثیت افراد جلوگیری می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین بر رعایت اصول خودمراقبتی از سوی همه شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع انواع سرقت تاکید و افزود: از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس در شرایط کنونی، نظارت جدی والدین بر معاشرت های فرزندان، نحوه رفتار و پوشش آنان و رعایت اصول ایمنی و امنیتی در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر جرائم است که جا دارد از همکاری خوب والدین و عموم شهروندان قدردانی کنیم.

کد خبر 6093280

دیگر خبرها

  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی