Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دخالت آرایشگران در امور پزشکی تهدیدی جدی برای سلامتی افراد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، این روزها شاهد گسترش دامنه فعالیت آرایشگران در زمینه زیبایی پوست، مو و صورت هستیم به طوریکه برخی از مردم ترجیح می‌دهند برای دریافت خدمات مربوط به درمان مشکلات پوست و موی خود به جای پزشکان متخصص به آرایشگاه‌های زنانه مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبلیغات گسترده سالن‌های زیبایی همدان و انتشار عکس‌هایی از تاثیر خدمات خود بر روی پوست مراجعه کنندگان در کانال‌های تلگرامی و صفحه اینستاگرام سبب گرایش هرچه بیشتر زنان و دختران جوان به استفاده از خدمات درمانی پوست و مو سالن‌های آرایشی شده است.

نکته قابل توجه این است که در برخی سالن‌های زیبایی اقداماتی مانند تزریق ژل، کاشت ابرو، کاشت مژه، تاتو بدن، حلزون تراپی، زالو درمانی، میکرونیدلینگ و مداخلات پوستی انجام می‌شود که ارتباطی به حوزه آرایشگری ندارد و باید حتما توسط پزشک انجام شود.

در بسیاری از آرایشگاه‌های شهر همدان شاهد استقرار دستگاه‌های مربوط به پاکسازی و درمان پوست هستیم، درحالیکه باید دید آیا بر روی استاندارد بودن این دستگاه‌ها، نحوه واردات، مواد مورد استفاده در آن و عوارض احتمالی آن بر روی پوست بیمار نظارتی وجود دارد؟

به عنوان مشتری وارد یکی از سالن‌های زیبایی همدان که در آن خدمات تخصصی پوست ارائه می‌شود می‌شوم.مشاور پوست این سالن که پزشک نیست و بدون شک تحصیلات مرتبط هم ندارد با یک نگاه به پوست مشتری از او خواست حداقل 4 جلسه درمانی را پشت سر بگذارد.

این آرایشگر پاکسازی با بخور و ماسک‌های مختلف، لایه برداری، میکرودرم، اتوی صورت و استفاده از دستگاه‌های مختلف را از روش درمانی پوستی این سالم معرفی کرد و گفت: هزینه هر جلسه 300 هزار تومان است.

در این آرایشگاه و بسیاری از سالن‌های مشابه، خدمات مربوط به زیبایی پوست با قیمت‌هایی حتی بالاتر از نرخ پزشکان ارائه می‌شود و مردم هم استقبال می‌کنند اما نکته حائز اهمیت این است که مگر یک آرایشگر تخصصی در شناخت آناتومی صورت و پوست صورت دارد که به راحتی اقدام به انجام روش‌های درمانی تهاجمی برای پوست افراد و حتی تزریق ژل برای اعضای صورت کند.

بسیاری از افرادی که در آرایشگاه‌ها خدمات پوستی ارائه می‌دهند در یک سالن ثابتی حضور نداشته و به صورت گردشی و به درخواست مشتری در سالن‌های مختلف شهر فعالیت می‌کنند. 

از بین بردن جای جوش، کک و مک، خال‌های گوشتی، سوراخ کردن گوش و پرسینگ از خدماتی است که امروزه با تبلیغاتی بسیار گسترده در آرایشگاه‌های شهر همدان انجام می‌شود و نظارت چندانی هم بر روی آن وجود ندارد.

سرهنگ فاضل، معاون پیشگیری از وقوع جرم اداره اماکن همدان با تاکید بر اینکه آرایشگران به هیچ عنوان اجازه دخالت در امور پزشکان را ندارند، اظهار داشت: در صورت مشاهده و گزارش از مداخله درمانی آرایشگران حتما برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آرایشگران به هیچ وجه حق انجام ماساژدرمانی و خدمات درمانی پوستی که در حوزه پزشکان است را ندارند، تصریح کرد: حیطه وظایف و اختیارات آرایشگران برایشان تعریف شده بنابراین با هرگونه عبور از حد وحریم مقابله می‌کنیم.

فاضل با تاکید بر اینکه انتشار عکس صورت و آرایش مشتریان در صفحه‌های اینستاگرامی آرایشگران ممنوع است، گفت: با پیشرفت و فناوری مخالف نیستیم اما شاهد بروز مشکلات زیادی مبنی بر مسائل انتشار عکس‌ها در فضای مجازی هستیم.

دکتر محمد کاظم زاده، مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه دخالت آرایشگران در امور پزشکان ممنوع و جرم است، اظهار داشت: هیچ آرایشگری حق فرو کردن حتی یک سوزن بر پوست مشتری را ندارد.

وی با بیان اینکه برای متخلفان این رشته حبس و مجازات تعیین شده است، تصریح کرد: آرایشگرانی که پزشک نیستند اطلاعاتی نسبت به آناتومی صورت، عروق و عصب صورت ندارند و ممکن است با یک اقدام درمانی غیر اصولی سبب بروز آسیب جدی بر روی پوست و صورت افراد شوند.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه مردم باید آگاه باشند و پوست صورت خود را در اختیار آرایشگران قرار ندهند، گفت: بسیاری از دستگاه‌هایی که آرایشگران برای خدمات پوستی استفاده می‌کنند به صورت قاچاق وارد می‌شود.

آرایشگاه‌های زنانه نطنز نقره داغ شدند/کشف لوازم آرایشی تاریخ مصرف‌گذشته ‌ردپای آرایشگران در جراحی‌های زیبایی؛ 3 آرایشگاه متخلف در خرم‌آباد پلمب شدگزارش| در آرایشگاه‌های زنانه استان زنجان چه خبر است؟/ لیزر غیرقانونی به دور از چشم بازرسان

کاظم زاده با تاکید بر اینکه اقدام غیرحرفه‌ای و غیرمرتبط آرایشگران سبب بروز مشکلات زیادی برای برخی مراجعه کنندگان شده است، تصریح کرد: عفونت بر اثر تزریق ژل آلوده، پارگی شریان و آسیب به عصب از موارد شکایات مشتریان آرایشگاه‎های متخلف بوده است.

وی با بیان اینکه دخالت در امور پزشکی یک جرم بسیار سنگین است، اظهار داشت: متاسفانه برخی آرایشگران در نقاط حاشیه‌ای شهر و به دور از چشم بازرسان اقدام به تخلف می‌کنند.

انتهای پیام/743/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آرایشگاه ها دستگاه ها تزریق ژل بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود