Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - محسن طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: پس از آن که اطلاع حاصل کردیم یک محموله کود شیمیائی در انبار یکی از منازل مسکونی واقع در شهر عنبرآباد در حال تخلیه می‌باشد، سریعأ با هماهنگی داداستان اکیپ پایش مواد کودی جهاد کشاورزی با همراهی نیروی انتظامی و اداره صمت به محل مورد نظر اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: برای بررسی موضوع با مقاومت و ممانعت شدید صاحب محموله مواجه شدیم و در نهایت با دستور صریح و قاطع سلیمانی دادستان شهرستان، انبار به وسیله نیرو‌ها بازگشایی و مشخص شد که کیسه‌های موجود از نوع سولفات سدیم بود، که هیچ هویت کودی نداشته و برای مصارف صنعتی، شوینده و مصارف غیر کشاورزی هست و تعداد ۶۶ کیسه از این نوع سولفات سدیم در انبار موجود بود.

او می‌گوید: در این انبار تعداد ۴۱۴ کیسه خالی تحت عنوان فسفات آمونیوم شرکت رازی (جعلی) با دستگاه دوخت درب کیسه موجود بود که افراد خاطی کیسه‌های خالی جعلی شرکت رازی را با مواد صنعتی و غیر کشاورزی (سولفات سدیم) پر و تحت عنوان کود فسفات امونیوم به فروش می‌رساندند.

طاهری گفت: در این بازرسی تعداد ۹ کیسه خالی کود سولفات پتاسیم و تعداد۶ کیسه خالی سوپر فسفات تریپل شرکت خدمات حمایتی (جعلی) کشف شد، افراد خاطی این کیسه‌های خالی را نیز با مواد غیر کودی پر و تحت عنوان کود سوپر فسفات تریپل و سولفات پتاسیم به فروش می‌رساندند.

مدیر جهاد کشاورزی می‌گوید: انبار مذکور صورتجلسه، پلمپ و پرونده مذکور برای طی مراحل قانونی در دست اقدام است.

طاهری گفت: کشاورزان عزیز تحت هیچ عنوان از کود فسفات امونیوم شرکت رازی به دلیل جعلی و تقلبی بودن استفاده نکنند و همچنین در زمان خرید هر نوع ماده کودی نسبت به تهیه فاکتور و شماره ثبت ماده کودی دقت لازم داشته باشند.

او در پایان از حمایت و دستور صریح و قاطع دادستان در برخورد با متخلفین و همچنین همراهی نیروی انتظامی و اداره صمت تشکر کرد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کود تقلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت

یزدان افشاری‌پور اظهار کرد: فردی که به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش صداوسیما، فرماندار عنبرآباد گفت: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بار‌ها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

آذرماه سال گذشته نیز در تیراندازی در یک عروسی در عنبرآباد فردی جان باخت.

عنبرآباد یکی از شهر‌های استان کرمان و مرکز شهرستان عنبرآباد است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ برابر با ۱۸٬۱۸۵ نفر (۵٬۲۸۵ خانوار) اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲ تن شکر احتکار شده در زیرکوه
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • آذرخش جان یک نفر را در مردهک عنبرآباد گرفت
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت