Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها _ واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان ۱۰ میلیون دلار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، 10 میلیون دلار از محصولات تولید شده در واحد‌های فناور و دانش بنیان استان شامل صنایع شیمیایی، تجهیزات کشاورزی و حوزه آی‌سی‌تی به خارج از کشور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید کرمی مسئول نظارت و ارزیابی پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: یکی از برنامه‌های ویژه پارک علم و فناوری توانمندسازی شرکت‌هایی است که محصولات آن‌ها قابلیت صادرات دارد و تاکنون 10 میلیون دلار از تولیدات این شرکت‌ها صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 60 شرکت دانش‌بنیان و 285 واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند افزود: دانش‌بنیان درجه‌ای است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سطوح مختلف به شرکت‌ها می‌دهد.

گزارش| رکود صادرات در بندر استراتژیک امیرآباد/ تراز تجاری پرکارترین بندر شمال ایران منفی شدافزایش 53 درصدی صادرات نفت ایران به چین در سال 2021تشکیل کمیته ای در مجلس برای بررسی موانع صادرات محصولات کشاورزی

کرمی با اشاره به اینکه ما در ‌پارک علم و فناوری نزدیک به 2000 فرصت شغلی و اشتغال در استان ایجاد کرده‌ایم عنوان کرد: این فرصت‌ها در سه حوزه تخصصی کشاورزی، آی‌سی‌تی و صنایع هستند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه دو برنامه اصلی برای توسعه رسالت خود دارد گفت: تمرکز بر پتانسیل‌های داخلی پارک و استفاده از پتانسیل‌های خارجی پارک این دو برنامه هستند که در این راستا ارتباط با سازمان‌های دولتی جهت تسهیل روابط و ارائه خدمات تخصصی به واسطه کارگزارهای حرفه‌ای خارج از پارک در دستور کار قرار دارد.

آزادی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در پارک علم و فناوری از جمله بهره‌برداری از برج فناوری استان، برنامه داریم بتوانیم با گردهم آوردن تمامی بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری استان فناوری را مبتنی بر نیازهای موجود در کشور توسعه دهیم.

وی افزود: در همین راستا شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور موجود در استان در حال افزایش است و اکنون 60 شرکت دانش‌بنیان و 285 واحد فناوری در یک فضای مناسب با هم تعامل دارند.

آزادی گفت: ما نیز به دنبال این هستیم که در گام اول بازار این شرکت‌ها را در داخل و خارج از کشور فراهم شود و به صادرات آن‌ها کمک کنیم.

وی افزود: به‌طور میانگین سالانه 400 ایده به مجموعه پارک ارائه می‌شود و حدود 20 درصد آن‌ها موفق به پذیرش مراکز رشد پارک علم و فناوری می‌شوند. 

آزادی افزود: برای توانمندسازی 80 درصد باقی مانده نیز برنامه‌هایی وجود دارد که به سایر تیم‌ها و مجموعه‌های تحت حمایت پارک اضافه شوند.

انتهای پیام/832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش بنیان دانش بنیان پارک علم و فناوری دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جز محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جز فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانو افزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جز آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 6097114 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌