Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی صبح امروز در بازدید از جزیره قشم گفت: در بودجه 1400 و 1401 مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد لحاظ شده که هم غیرقانونی و  هم غیرشرعی است.

محمد افزود: 20 سال معافیت مالیاتی در مناطق آزاد طبق قانون شکل‌گیری مناطق لحاظ شده و به یکباره نمی‌توان چنین شوک اقتصادی را به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به جد پیگیر هستیم این قانون در مناطق آزاد متوقف شود و با کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال رایزنی و پیگیری هستیم که شرایط خاصی برای مناطق آزاد لحاظ شود.

به گفته مشاور رئیس‌جمهور، پیشنهاد برای تعدیل یا حذف قانون مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر حقوق به مجلس ارائه شده چون مالیات بر حقوق نیز باعث افت کیفیت نیروی انسانی موجود در مناطق خواهد شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: هرگونه قانون مالیاتی در مناطق آزاد باید منطبق بر روح شکل‌گیری مناطق آزاد و وعده‌های داده شده به سرمایه‌گذاران باشد.

محمد خاطرنشان ساخت: معافیت‌های مالیاتی و گمرکی در تمام کشورها برای سرمایه‌گذاران وجود دارد که اگر رعایت نکنیم سرمایه‌ها به سمت کشورهای اطراف کوچ خواهد کرد.

وی ادامه داد: اتصال جزیره به سرزمین اصلی توسط پل خلیج فارس و تامین آب شرب دو آرزوی دیرین مردم نجیب جزیره است که برنامه‌ریزی‌های خوبی برای آن انجام شده و در سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان مورد بررسی قرار می‌گیرد و به‌دنبال آن هستیم مصوبات لازم در این زمینه را دریافت کنیم.

محمد بیان کرد: از نمایندگان هرمزگان در مجلس و استاندار هرمزگان درخواست داریم در اجرایی شدن این مطالبات کمک کنند.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها اگر در بودجه 1401، 100 میلیون دلار تهاتر نفت برای احداث پل خلیج فارس لحاظ شود در سال آینده این پروژه با پیمانکار ایرانی فعال خواهد شد و ظرف 3 سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته سعید محمد، این پروژه برای تکمیل 300 میلیون یورو نیاز دارد که اگر در سه سال، سالی 100 میلیون یورو تامین شود آرزوی مردم محقق خواهد شد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار کرد: پیمانکار ایرانی در قیاس با پیمانکار خارجی که هم از شرق هم از غرب هستند قیمت تمام شده پایین‌تری دارد و امیدواریم امروز در شورای اداری مصوب شود.

محمد گفت: اگر مابه التفاوت خرید نرخ 20 هزار متر مکعب آب از آبشیرینکن‌های خصوصی موجود در جزیره، در بودجه 1401 لحاظ شود، می‌توان با خرید تضمینی آب تمام روستاییان را از این نعمت بهره‌مند ساخت و این آب را می‌توان از طریق شبکه‌ای که در قشم موجود هست به تمامی روستاها آبرسانی کرد و تحقق این موضوع هم به کمک نمایندگان هرمزگان نیاز دارد.

انتهای پیام/88050

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید محمد مالیات بر ارزش افزوده پل خلیج فارس آب آشامیدنی جزیره قشم منطقه آزاد قشم مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

حمیرا ریگی  اظهار داشت: در حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، منطقه آزاد چابهار در حوزه عمران و زیربنایی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، عنوان برتر را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: این موفقیت در حالی به دست آمد که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، شاخص‌های مختلفی از جمله عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، فناوری اطلاعات و منابع انسانی را برای ارزیابی عملکرد مناطق آزاد در نظر گرفته بود.

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: منطقه آزاد چابهار با عملکرد درخشان خود در حوزه عمرانی و زیربنایی توانست عنوان برتر را در این حوزه کسب کند.

ریگی ادامه داد: این دستاورد مهم نشان دهنده تلاش‌ها و تعهدات سازمان منطقه آزاد چابهار برای توسعه و آبادانی این منطقه است. بدون شک، کسب این رتبه انگیزه مضاعفی برای ادامه فعالیت‌ها و برنامه ریزی های آینده در راستای توسعه هرچه بیشتر منطقه آزاد چابهار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد