Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر پنجشنبه در نشست مشترک مدیران دستگاه‌های تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و شرکت‌های بیمه با اشاره به اینکه با هدف همفکری و هم افزایی برای حل برخی از مشکلات اقتصادی و تأمین منابع مالی برای پروژه‌های عمرانی استان این جلسه برگزار شد، اظهار کرد: عمده مباحث مطروحه مربوط به تشریح آخرین وضعیت قانون بودجه، حذف ارز ترجیحی و سیاست‌های جبرانی دولت در این خصوص، ظرفیت ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای مشارکت بانک‌ها در پروژه‌های عمرانی بود که هم اکنون دراستان چندین بانک در پروژه‌هایی نظیر سد کوثر، پایاب سد خداآفرین، چهاربانده شدن سرچم و کلور درام در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این جلسه همچنین مباحث مربوط به تسهیلات تکلیفی نظیر تبصره ۱۸ قانون بودجه که حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال در نظر گرفته شده و اخیراً به استان‌ها ابلاغ شده است تا همکاری لازم با متقاضیان و بخصوص جوانان صورت بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لزوم مشارکت بانک‌های خصوصی و توجه آنها به مسؤولیت اجتماعی نیز از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود که سعی خواهیم کرد بانک‌های خصوصی را نیز مکلف به اعطای تسهیلات ارزان به امر اشتغال و ازدواج جوانان ونیز حمایت از تولید کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با عنایت به اینکه ضریب نفوذ بیمه‌ها در استان ۴/۲ درصد است که نسبت به میانگین کشوری آمار قابل قبولی نیست و لازم است شرکت‌های فعال با شیوه‌ها و راهکارهای مناسب جذب مشتری و حمایت ویژه از آنها بتوانند جایگاه خود را ارتقا بخشند.

نظری تاکید کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، از محل سود بیمه‌های شخص ثالث، شرکت‌های بیمه مکلف هستند تا در راستای کمک به ادارات کل راهداری، نیروی انتظامی و هلال احمر کشور بودجه ۶ هزار میلیارد تومان را اختصاص بدهند و سهم شرکت‌های بیمه استان نیز جهت مشارکت در این امر مشخص گردیده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: در خصوص ارز ترجیحی و سیاست‌های جبرانی دولت نیز مقرر شده است تا کارت‌های اعتباری لازم برای تأمین برخی از کالاهای اساسی در اختیار مردم بویژه اقشار دهک پایین جامعه قرار گیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه صنعت‌های بانکداری و بیمه نقش مؤثری در تأمین و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید، خدمات پشتیبانی آن و کاهش ریسک سرمایه گذاری دارند افزود: تکالیف مربوط به امور مالی، پولی، بانکی، بیمه‌ای، صادرات و واردات در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصادی دولت بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی است و ادارات تابع (امور مالیاتی، گمرک، بورس و اراق بهادار، اموال تملیکی، بیمه‌ها و بانک‌ها) در راستای نیل به اهداف وزارت متبوع نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

یعقوب نژاد محمد افزود: با هماهنگی، تعامل، هم اندیشی و انتظام بخشی واحدهای زیرمجموعه در اجرای برنامه‌های دولت، در جهت حل مشکلات و چالش‌های پیش روی بانک‌ها و بیمه‌ها، قطعاً شاهد رشد و پیشرفت همه جانبه استان خواهیم بود.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ادامه داد: با ارائه و تعریف ساز و کارهای مناسب برای حوزه‌های مختلف تأمین مالی از جمله بانک‌ها، مؤسسات اعتباری، بازارهای بیمه و سرمایه، می‌توانیم برای طرح‌های سرمایه گذاری و طرح‌های بزرگ عمرانی تأمین مالی کنیم که در این میان، استفاده از ظرفیت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های مرتبط، در جهت حمایت و کمک به حل مشکلات و تسهیل در اصلاح قوانین مؤثر واقع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان، به بیان عملکرد و مسائل و مشکلات حوزه‌های مربوطه پرداختند.

کد خبر 5398795

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک خصوصی اردبیل مجلس شورای اسلامی اقتصاد اشتغال وام ازدواج ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا گرگان مراسم تودیع و معارفه قاسم سلیمانی آلودگی هوا واکسن کرونا عکس استانها دهه فجر شیوع کرونا سویه اومیکرون کرونا شرکت های بیمه بانک ها بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، این بانک در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای خود در فروردین ماه سال جاری، به‌صورت حضوری از طریق شعب خود در سراسر کشور و از طریق اپلیکیشن باجت به‌صورت کاملا غیرحضوری، جمعا تعداد ۴۶۸ فقره وام ازدواج به متقاضیان و واجدین شرایط پرداخت کرد.

بانک تجارت همچنین با هدف اجرای قانون فرزندآوری، از ابتدای سال تا پایان فروردین ماه، ۱۲۳۰ فقره تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرد؛ این در شرایطی است که این بانک در سال ۱۴۰۲ با اعطای ۹۵ هزار و ۱۸۱ فقره تسهیلات ازدواج و ۸۹ هزار و ۵۳۴ فقره تسهیلات فرزندآوری از جوانان ایرانی حمایت کرد.

اپلیکیشن باجت بانک تجارت این امکان را در اختیار مشتریان قرار داده تا بتوانند تمامی خدمات بانکی مورد نیاز خود، از افتتاح حساب و معرفی ضامن تا دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط را به‌صورت کاملا غیرحضوری به انجام رسانند. این اپلیکیشن کاربردی به‌ویژه دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را برای جوانان ایرانی تا حد قابل توجهی تسهیل کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی