Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با اولین سالگرد حمله مرگبار حامیان دونالد ترامپ به کنگره آمریکا در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، نظرسنجی‌ها از نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره آینده این کشور حکایت دارد.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به نتیجه یک نظرسنجی سراسری جدید در آمریکا، بر نگرانی‌های مردم این کشور درباره آینده و دموکراسی این کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های آمریکایی و غربی طی روزهای اخیر با توجه به اولین سالگرد حمله مرگبار ششم ژانویه ۲۰۲۱ حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق به کنگره، گزارش‌هایی درباره ادامه تنش‌ها و اختلافات در آمریکا منتشر کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه (امروز) با اشاره به نظرسنجی تازه دانشگاه کوئینیپیاک به نگرانی آمریکایی‌ها درباره آینده کشورشان پرداخته است.

به گفته 76 درصد از افرادی که در نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک شرکت کردند، بی ثباتی سیاسی در ایالات متحده خطری بزرگتر از تهدیدهای خارجی است.

به اعتقاد ۵۸ درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی، «دموکراسی» در آمریکا با خطر فروپاشی مواجه است و ۳۷ درصد گفتند که اعتقادی به در خطر بودن دموکراسی کشورشان ندارند.

پنجاه و سه درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک گفتند که احتمال می‌دهند اختلافات سیاسی در کشور بدتر شود.

دانشگاه کوئینیپیاک در نظرسنجی خود این سوال را مطرح کرد که آیا احتمال انجام یک حمله دیگر مشابه حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا وجود دارد؟

پنجاه و سه درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند، از نظر آنها احتمال حمله دوباره به کنگره آمریکا بسیار محتمل یا تا حدی محتمل است.

حمایت یا عدم حمایت از تشکیل کمیته ویژه در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق درباره حمله ششم ژانویه حامیان دونالد ترامپ به کنگره، یکی دیگر از محورهای سوالات نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک است.

اکثریت ۶۱ درصدی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی حمایتشان را از تحقیقات درباره حمله به کنگره آمریکا اعلام کردند. البته ۸۳ درصد دموکرات‌ها از این تحقیقات حمایت و ۶۰ درصد جمهوری‌خواهان با آن مخالفت کردند.

نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک یک روز بعد از اولین سالگرد حمله به کنگره آمریکا آغاز شد. این نظرسنجی از هفتم تا دهم ژانویه (۱۷ تا ۲۰ دی ماه) نظرات ۱۳۱۳ فرد بزرگسال آمریکایی را در سراسر این کشور درباره موضوعات مختلف جویا شد.

جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا طی روزهای اخیر در حداقل دو سخنرانی به مناسبت اولین سالگرد حمله حامیان دونالد ترامپ به جلسه کنگره آمریکا اظهارنظر کرد و به شدت مواضع رئیس‌جمهور سابق را محکوم کرده است.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ در حالی که کنگره آمریکا مشغول برگزاری جلسه به منظور تایید آرای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بود، هدف حمله حامیان خشمگین ترامپ رئیس‌جمهور وقت این کشور قرار گرفت.

دونالد ترامپ بارها در ماه‌های پایانی حضورش در کرسی ریاست جمهوری آمریکا گفته بود که دموکرات‌ها و جو بایدن در انتخابات تقلبی بزرگ مرتکب شدند و از حامیانش خواسته بود جلوی «دزدیدن پیروزی» او را بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن ایالات متحده آمریکا نظرسنجی آینده آمریکا نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک حامیان دونالد ترامپ اولین سالگرد حمله کنگره آمریکا رئیس جمهور ششم ژانویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر

 نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر آمریکایی که روز یکشنبه منتشر شده نشان داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کمترین میزان محوبیت یک رئیس جمهور را در ۷۰ سال اخیر دارد. بر اساس این نظرسنجی جدید، جو بایدن کمترین محبوبیت را در این مقطع از ریاست جمهوری خود در ۷۰ سال گذشته دارد که حتی از «ریچارد نیکسون» و «جیمی کارتر» روسای جمهور دهه هفتاد میلادی این کشو نیز کمتر است. این نتایج نشان داد که امکان انتخاب مجدد او در خطر است.

نظرسنجی گالوپ نشان داد که بایدن ۸۱ ساله، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به رتبه تاسف بار ۳۸.۷ درصد دست پیدا کرد. بر اساس این گزارش، با حدود ۶ ماه باقی‌مانده تا روز انتخابات، بایدن در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است.

روزنامه «نیویورک پست» در این باره نوشت، این نتایج ضربه‌ای به جو بایدن وارد کرد. شرایط جسمی و ذهنی بایدن به یکی از موضوعات جنجالی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. نارضایتی از رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا به ویژه در موضوعات مرتبط به وضع مرزها، مهاجرت و مواضع دولت بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه بالاست.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود