Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:59:13 GMT

۴۲ درصد بیکاران کشور تحصیلات عالی دارند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۲۰۴۸۸

۴۲ درصد بیکاران کشور تحصیلات عالی دارند

قائم مقام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر اینکه ۴۲ درصد تحصیل کردگان در کشور بیکار هستند، گفت: اگر آموزش در دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه ای با کیفیت انجام شود، مشکل اشتغال حل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر اصغر کشت کار قائم مقام در اولین همایش نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در توسعه و اشتغال کشور عنوان کرد: این دانشگاه باید دنبال نیازآفرینی باشد، باید مشاغل موردنیاز را پیش بینی کند و براین اساس نیرو پرورش دهد

وی در ادامه اظهار کرد: بیکاران بسیاری در کشور وجود دارند، اما براساس آمار بیکاران زیر دیپلم بسیار کمتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار بیکاران با تحصیلات زیر دیپلم ۳۱ درصد، بیکاران بی سواد سه درصد، بیکار با تحصیلات عالی ۴۲ درصد و بیکار با تحصیلات دیپلم ۲۴ درصد است.

وی افزود: نتیجه این موضوع این است که ۵۲ درصد شرکت کنندگان در کنکور انتخاب رشته نمی کنند. یعنی درس نخواندن را ترجیح می دهند، در واقع آموزش عالی کشور نتوانسته است اعتماد جوانان را جلب کند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: اگر آموزش در دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه ای با کیفیت انجام شود، مشکل اشتغال حل خواهد شد. شغل‌هایی که تازه ایجاد می شود تحصیلات عالی می خواهد. هیچ شغلی تصور نمی شود که نیاز به آموزش نداشته باشد.

کشت کار ادامه داد: هر کس برای موفقیت باید مدرک آموزش عالی داشته باشد. پایه تمامی مشاغل در آموزش عالی است، بنابراین باید رشته های جدید ایجاد شود که شغل آنها تضمین شده باشد.

توانمندسازی نیروی انسانی ضروری است

همچنین مهدی حاجی سیاری مدیرکل آموزش صدا و سیما در این مراسم اظهار داشت: دانشجویان باید کار عملی در کارگاه های دانشگاه را تجربه کنند تا درآمد کسب کنند و کارآفرین شوند.

وی ادامه داد: در ایران باید همه چیز از نوک مداد تا پیشرفته ترین صنایع را تولید کنیم. باید توانمندسازی نیروی انسانی و کسب مهارت را در دستور کار قرار داد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: باید زندگی را به صورت یک شبکه دید که سیستم و مدل و الگو در درون آنها وجود داشته باشد، شبکه اختصاصی را باید با کمک مراکزی مانند وزارت صمت ایجاد کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی اشتغال دانشجویان دانشگاهی بیکاری علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در ۳ سال اخیر شمار جذب دانشجو در ۲ دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد وحیدی امروز _ یک شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از معلمان برتر خراسان شمالی اظهار کرد: برکات سفر رهبر معظم انقلاب همچنان در این استان تداوم دارد به طوری که اکنون پروژه ساخت مدارس با هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبری در دست اجرا است.

وی افزود: ۲,۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رهبر انقلاب در چهار سال گذشته برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: ترمیم این سند با اتکا به مدرسه و معلم انجام می‌شود.

وحیدی گفت: جهش تولید دانش بنیان از قانون‌های راهبردی در مجلس یازدهم محسوب می‌شود که ۱۰۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان را پشتیبانی می‌کند و بر این اساس ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در بودجه سالانه به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، کمیسیون برتر مجلس یازدهم معرفی شد، افزود: رویکرد ما ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش بوده و تاکید بر این است که آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی توجه بیشتری کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شمار جذب دانشجو در این دو دانشگاه در سه سال اخیر ۳۰۰ درصد رشد دارد.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار کرد: ۲۹۶ نمونه سوال در مقطع متوسطه اول برگزیده شهرستانی دریافت شد که ۸۷ نمونه در دروس مطالعات اجتماعی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، ریاضی، علوم تجربی، قرآن و پیام‌های آسمان برتر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ۶۲۱ نمونه سوال در ۳۴ عنوان درسی مقطع متوسطه دوم به جشنواره ارسال شد که ۱۸۲ نمونه سوال، منتخب استانی شد، خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۷۶ نفر در دروس متوسطه اول و دوم منتخب نهایی استان بودند که ۸۵ نفر حائز رتبه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اهداف این جشنواره باز آموزی روند طراحی بهینه سوال را افزایش توانمندی همکاران برای طراحی بهینه سوال با توجه به رویکرد راهنمای عمل طراحی سوالات مفهومی آشنایی دانش‌آموزان با سوالات بهینه با توجه به نهایی شدن دروس پایه‌های دهم و یازدهم و دوازدهم و نیز ایجاد بانک سوال معتبر برای استفاده همکاران و دانش آموزان ذکر کرد.

کد خبر 750912

دیگر خبرها

  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است