Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات بهداشتی کشور نروژ اعلام کرده‌اند که خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به گونه اومیکرون ۶۹ درصد کمتر از سویه دلتا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی نتایج اولیه ارائه شده در نروژ نشان می‌دهد که خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون ۶۹ درصد کمتر از سویه دلتا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سویه اومیکرون هم اکنون به گونه غالب ویروس کرونا در نروژ تبدیل شده است، به طوری که ۹۰ درصد از موارد ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ درگیر گونه اومیکرون هستند.

به گفته محققان، گونه اومیکرون ویروس کرونا به میزان قابل توجهی خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش می‌دهد. مقامات بهداشتی نروژ این احتمال را می‌دهند که طی ماه‌های ژانویه تا مارس صدها هزار نفر در این کشور به گونه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

از سوی دیگر مقامات بهداشتی سوئیس اعلام کرده‌اند که گونه اومیکرون می‌تواند شروعی برای پایان همه گیری ویروس کرونا باشد، آن‌ها معتقدند که با افزایش سطح ایمنی جمعی، بیماری کووید -۱۹ از مرحله همه گیری به مرحله بومی شدن می‌رسد. لازم به ذکر است که سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیراً هشدار داد اگر چه سویه اومیکرون منجر به بروز علائم خفیف بیماری می‌شود، اما همچنان ویروس خطرناکی است. بنابراین لازم است افراد در زمان تعیین شده واکسن کرونا و دوز تقویت کننده آن را دریافت کنند.

کد خبر 548525

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ اومیکرون جهش جدید کرونا کرونا و اومیکرون کرونا و جهش اومیکرون شدت بیماری کرونا با اومیکرون اومیکرون کرونا دلتا ویروس دلتا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق گونه اومیکرون ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان

منابع محلی در بدخشان از شیوع یک نوع بیماری ناشناخته تنفسی در میان کودکان و زنان در این ولایت خبر می‌دهند.

به گفته منابع این بیماری از سه روز به این‌سو در ولسوالی خواهان افزایش یافته است.

به گفته منابع، تا کنون ۸۰ کودک و ۴۰ زن در پی مبتلا شدن به این بیماری به مرکز صحی آن ولسوالی منتقل شده‌اند.

سرفه شدید و درد سينه از نشانه‌های مبتلا شدن به این بیماری است.

عدم دسترسی به خدمات صحی در ولسوالی خواهان بدخشان یکی از دلایل جدی شیوع این بیماری عنوان شده است.

پیش از این، یک نوع بیماری ناشناخته پوستی در میان بزرگ‌سالان و کودکان در ولایت‌های بامیان و پکتیکا شیوع پیدا کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!