Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد هوشمندعصر پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: امسال از ۶۵۰ هکتار باغ های این شهرستان ۱۰ هزار تن انار به ارزش حدود ۸۰۰ میلیارد ریال برداشت و روانه بازار استان های مختلف کشور شد.

برداشت محصول انار با توجه به تنوع اقلیم و ماندگاری محصول از اواسط شهریورماه در استان شروع و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: امسال به دلیل افزایش دما در تابستان، وجود کرم گلوگاه در برخی باغ ها، پوسیدگی میوه و تداوم پدیده خشکسالی و وجود مگس مدیترانه ای ، تولید انار نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافت.

به گفته هوشمند، هرس به موقع درختان ، مبارزه با کرم گلوگاه و مگس مدیترانه ای ، آبدهی به موقع ، تغذیه درختان با کود حیوانی و استفاده از ارقام مرغوب می تواند در افزایش تولید انار تاثیرگذار باشد.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه به کشاورزان توصیه کرد که انارهای پوسیده را از باغ ها جمع آوری و معدوم کنند که این شیوه تاکنون بهترین مبارزه با کرم گلوگاه انار در استان یزد و به ویژه این شهرستان شناخته شده است.

وی همچنین یادآور شد: باغداران نسبت به جمع آوری میوه انجیر که در مجاورت باغ های انار قرار دارد و میزان آفت آن بالاست نیز اقدام کنند.

این مسئول بخش کشاورزی ابرکوه با اشاره به نبودن صنایع فرآوری انار در این شهرستان تصریح کرد: علاقه مندان می توانند برای سرمایه گذاری در بخش صنایع فرآوری و جنبی این محصول به مدیریت جهاد کشاورزی برای معرفی و درخواست تسهیلات از بانک های عامل مراجعه کنند.

تولید ۷۰هزار تن محصول باغی در ابرکوه

هم اکنون ۱۰ هزار هکتار از ۱۵ هزار هکتار زمین های زیرکشت ابرکوه به محصول باغی اختصاص دارد و سالانه حدود ۷۰ هزار تن محصول باغی در این منطقه برداشت می شود، که  ۸۰ درصد محصول علاوه بر عرضه به بازار برخی استان ها، به دلیل کیفیت بالا به خارج از کشور عمدتا به حوزه خلیج فارس صادر می شود.

محصول باغی ابرکوه  انار، پسته ، زردآلو ، هلو، انجیر، بادمجان و گوجه فرنگی است.

۴۰ درصد اشتغال مردم وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار و ۵۰۰ خانوار ، سالانه ۲۰۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی در ابرکوه تولید می کنند.

بخشی از آن در بازار استان‌های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می‌شود و با توجه به شرایط اقلیمی ۵۰ گونه محصول با کیفیت مناطق گرمسیری و سردسیری به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سالانه تولید می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بازار محصولات خشکسالی ابرکوه اراضی کشاورزی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بازار محصولات خشکسالی وزارت جهاد کشاورزی بازار محصولات خشکسالی ابرکوه اراضی کشاورزی صادرات غیر نفتی محصول باغی هزار تن باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت جو قصیل در قم
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند