Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به تلاش برای ارائه خدمات گسترده‌تر و عمیق‌تر به کشور به عنوان یکی از راهبردهای جهاد دانشگاهی، گفت: مصمم هستیم حرکت رو به جلوی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی را به عنوان یک نهاد دانش‌بنیان انقلابی شتاب دهیم.

حمیدرضا بیدخوری در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی که پنج‌شنبه، ۲۳ دی ماه، در فرهنگسرای شریعتی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، ضمن قدردانی از دو دهه فعالیت دکتر سید علی‌اکبر شمسیان به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در حالی قدم به پنجمین دهه فعالیت‌های خود می‌گذارد که چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و دستاوردهای ارزشمندی را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از واحدهای پیشرو این نهاد است، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی خراسان رضوی آمیختگی و ارتباط نزدیک با دانشگاه‌های مادر و مراکز علمی و فناوری در مشهد است.

بیدخوری تصریح کرد: در سال ۱۳۸۵ در نشستی با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، یکی از بزرگان جهاد دانشگاهی ضمن بیان خصایص مثبت جهاد دانشگاهی مشهد نقیصه‌ای نیز برای این نهاد برشمرد که پس از آن به منظور رفع این نقیصه ادبیات برنامه‌ریزی ما تغییر کرد. ایشان گفتند که جهاد دانشگاهی فعالیت‌های ارزشمند بسیاری انجام داده، اما تاکنون فعالیتی نداشته که به عنوان یک نگین بدرخشد و برتر از سایر فعالیت‌ها نمود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد:پس از آن نظام برنامه‌نویسی در جهاد دانشگاهی احیا شد و در فاصله کمی سند چشم‌انداز جایگاه جهاد دانشگاهی در کشور ترسیم شد و ملاک عمل قرار گرفت و در این میان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی  مشتاقانه به این حرکت پیوست.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به نفوذ ایده وجود نگین در فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در ناخودآگاه جهادگران خراسان رضوی، بیان کرد: پس از چندین سال تلاش مشخص شد که سیمرغ جهاد دانشگاهی حاصل پرواز هماهنگ همه پرندگان است و این موضوع می‌تواند ویژگی ممتاز و نگین سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی شود.

بیدخوری با بیان اینکه همبستگی و همدلی میان جهادگران خود را در کنار دستاوردهای جهاد دانشگاهی نشان می‌دهد، عنوان کرد: این حرکت هماهنگ جدای از نقش‌آفرینی تک‌تک همکاران به رهبری دکتر سیدعلی‌اکبر شمسیان، رئیس پیشین سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، شکل گرفت؛ چراکه در وجود ایشان مناعت طبع، فروتنی، تبعیت از خرد جمعی همراه با اقتدار و صلابت وجود دارد و امیدوارم جهاد دانشگاهی خراسان رضوی همچنان از این جهادگر متواضع و بلند اندیش بهره‌مند باشد.

وی در خصوص رویکردهای جدید مدیریتی خود در جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، گفت: باید بگویم که برنامه‌ای جز رجوع به جهادگران خوش‌فکر و با تجربه ندارم و به این بهانه به یکی از خصوصیات دیگر جهاد دانشگاهی اشاره می‌کنم. مقام معظم رهبری در بخش دوم بیانیه گام دوم انقلاب واژه‌های خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را به کار برده‌اند که این روزها به شدت به آن نیازمندیم. هر چند فعالیت‌های فناورانه محور فعالیت‌های این نهاد انقلابی است،  اما در همین فعالیت‌های فناورانه نیازمندیم به جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی رجوع کنیم.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: ما جهادگران مشهد هیچگاه ایستایی را نیاموختیم و به سکون رضایت ندادیم باور داریم باید فرصت‌شناسی را به عنوان یکی از ظرفیت‌های این نهاد انقلابی به رسمیت شناخت.

وی افزود: فرصت‌شناسی برای ارائه خدمات گسترده‌تر و عمیق‌تر به کشور و مردم به ویژه برای افراد کم‌برخوردار یکی از راهبردهای ما بوده و هست و به یاری خدا و عنایات امام رضا(ع) مصمم هستیم حرکت رو به جلوی این نهاد دانش‌بنیان انقلابی را شتاب دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری

رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به قلم دکتر مهدی محمودی کامل آباد عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مهری محمدیان پژوهشگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان نتشر شد.

وی افزود: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در ۱۲۳ صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

بیشتر بخوانید

انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه

در معرفی کتاب آمده است: سؤال پژوهش جایگاهی برتر در شکل‌گیری ساختمان یک پژوهش دارد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران امر تحقیق کامیابی یا ناکامی پژوهش‌ها را وابسته به کیفیت سؤال‌های پژوهش می‌دانند. بررسی شمار زیادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان معماری در ایران نشان می‌دهد که بخش چشمگیری از کاستی‌ها در فرایند پژوهش دانشجویان از کجروی یا ضعف در ساخت و پیکره‌بندی سؤال‌های پژوهش سرچشمه می‌گیرد.

انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.
علاقمندان برای دریافت کتابِ «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به درگاه اینترنتی ۱۶ book.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد