Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا فرزانه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حجم غرامت قابل پرداخت به کشاورزان خراسان رضوی مربوط به خسارتهای ناشی از پدیده خشکسالی، سرمازدگی محصولات و زیان وارده از ناحیه یخبندان در مزارع و باغهاست.

وی ادامه داد: هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از کل مبلغ غرامت های قابل پرداخت بخش کشاورزی به بهره‌برداران این استان تا امروز ۲۳ دیماه در مسیر پرداخت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسوول در بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: شمار بهره‌برداران بیمه شده بخش کشاورزی در خراسان رضوی برای پوشش خسارتهای آنان در ۲ سال اخیر ۱۸۴ هزار نفر بوده است.

فرزانه افزود: سهم بیمه‌گذار از محل دریافت حق مشارکت این تعداد بهره‌بردار بیمه شده بخش کشاورزی در استان نیز ۸۹۰ میلیارد ریال است. 

وی ادامه داد: بیمه کشاورزی در سال زراعی جاری نیز همانند پارسال، مورد اقبال بهره‌برداران این بخش در خراسان رضوی قرار دارد.

مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: همچنین بخاطر برنامه‌های توسعه، ترویجی و راهبری ستاد بیمه خراسان رضوی که سازمان جهاد کشاورزی استان در راس آن قرار دارد، سطح مزارع و باغهای زیر پوشش بیمه کشاورزی در استان امسال نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۷۰ درصد بیشتر شده است. 

فرزانه افزود: هم‌اینک ۱۵۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان خراسان رضوی در قالب بیمه محصولات با بانک کشاورزی مشارکت دارند. 

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به محصولات زراعی و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی بانک کشاورزی مشهد خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی بانک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی بانک کشاورزی مشهد خسارت مالی بانک کشاورزی خراسان رضوی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه درصد کشت بهاره نسبت به کل سطح زیر کشت ۴۱ درصد است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال میزان تولید محصولات بهاره خراسان رضوی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به تفکیک، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بهاره در خراسان رضوی شامل ۲۰ هزار هکتار چغندر قند، ۲۲ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای، ۲۱ هزار هکتار پنبه، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی ۵۰ هزار هکتار و یونجه ۳۰ هزار هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تأثیر خشکسالی بر وضعیت زراعت استان عنوان کرد: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۱۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است اما نسبت به میانگین طولانی‌مدت شاهد کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها هستیم، لذا این کاهش بارندگی ۲۵ درصد خسارت کاهش محصول در شرایط نرمال را به همراه دارد.

حاجی‌نژاد مهمترین مشکلات بخش زراعت را خاموشی چاه‌های کشاورزی، تداوم خشکسالی و اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید با توجه به وضعیت منابع آبی استان و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی به سمت روش‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشاورزان باید از سطح موجود تولید را افزایش دهند و الگوی کشت خود را محصولات کم‌آب‌طلب با درآمد اقتصادی بالا قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی