Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک آمریکایی سیتی پیش بینی کرد اروپا امسال تحت تاثیر ابرتورم قیمت گاز طبیعی و برق برای کاربران خانگی و صنعتی، با بزرگترین هزینه انرژی در یک دهه گذشته روبرو می شود.

به گزارش «بلومبرگ» این بانک در گزارشی اعلام کرد با در نظر گرفتن قیمتهای آتی، مجموع هزینه اولیه انرژی در اروپا به حدود یک تریلیون دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه موارد قبلی اوج قیمت تحت تاثیر افزایش قیمتهای نفت بودند اما این بار هزینه گرمایش و تامین برق همه چیز از خانه گرفته تا حمل و نقل و کارخانه‌های بزرگ افزایش پیدا کرده است که به کاهش انتشار کربن کمک خواهد کرد.

تحلیلگران سیتی گروپ در یادداشتی نوشتند: این قیمت گاز و برق است که به شکل بازدارنده‌ای گران شده اند. مصرف کنندگان و صنایع در سراسر این منطقه احتمالا باید انتخابهای دشواری درباره مصرف نیروی خود انجام دهند.

A view shows a gas processing facility, operated by Gazprom company, at Bovanenkovo gas field on the Arctic Yamal peninsula, Russia May 21, 2019. Picture taken May 21, 2019. REUTERS

اروپا به دلیل افت ذخایر گازی منطقه به پایین‌ترین حد یک دهه اخیر، در بحران انرژی عمیقی فرو رفته است. قیمت پایه گاز در اروپا سال میلادی گذشته بیش از ۲۵۰ درصد افزایش یافت و تنشها میان غرب و روسیه که صادرکننده بزرگ گاز به اروپاست، به اضطراب معامله گران افزوده است. سرعت پایین وزش باد هم تولید انرژی تجدیدپذیر را که انقلاب سبز بر پایه آن نهاده شده، کاهش داده است.

گاز حدود ۲۵ درصد از نیازهای انرژی اروپا را تامین می کند در حالی که سهم گاز در آسیا حدود ۱۰ درصد است. به دلیل اهمیت گاز به عنوان سوخت مورد استفاده در تولید برق، افزایش قیمت گاز باعث بالا رفتن نرخ برق می شود.

A worker checks pipes at a gas compressor station on the Yamal-Europe pipeline near Nesvizh, some 130 km (81 miles) southwest of Minsk December 29, 2006.REUTERS

با این حال دولتها تلاشها برای حمایت از مصرف کنندگان خانگی در برابر صورتحسابهای بالای برق را مضاعف کرده اند. سوئد روز چهارشنبه یک بسته شش میلیارد کرون (۶۶۴ میلیون دلار) یارانه برق برای مصرف کنندگان را اعلام کرد و به کشورهایی نظیر فرانسه و ایتالیا پیوست که با اعلام تدابیر مشابه، پیش از این به حمایت از مصرف کنندگان آسیب پذیر برخاستند. دولت سوئد اعلام کرد این یارانه مدت سه ماه از دسامبر سال ۲۰۲۱ به بعد را پوشش می دهد و حداکثر مبلغ یارانه برای هر خانوار دو هزار کرون در ماه است. این پول به حدود ۱.۸ میلیون خانوار می رسد.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) تورم سیتی گروپ قیمت گاز

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU تورم سیتی گروپ قیمت گاز آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو مصرف کنندگان قیمت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!