Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از چند پروژه عمران شهری، آموزشی و خدماتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با استقبال بسیار خوبی از جانب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در استان مواجه هستیم که نوید آینده خوبی برای منطقه خواهد بود.

وی به بازدید امروز خود از چند طرح عمرانی، آموزشی و خدماتی در سنندج و ناحیه منفصل شهری نایسر اشاره کرد و افزود: بخشی از پروژه ها نیازمند ایجاد یک هماهنگی بین دستگاه‌ها اشت، مشکل بعضی طرح‌ها با اخذ مجوزهای لازم برطرف می‌شود، تعدادی هم نیازمند اعتبار و پیگیری و برخی پروژه ها هم نیازمند آماده سازی برای سرمایه گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان سنندج را ویترین کردستان توصیف و اضافه کرد: هر قدر در مدیریت شهری سنندج کار کرده و از جهات مختلف شهر را پیشرفته تلقی کنیم، این موضوع به سایر شهرهای استان هم سرایت می‌کند.

زارعی کوشا با بیان اینکه برخی پروژه ها به فوریت پیگیری می شود تا به بهره برداری برسد، ادامه داد: تعدادی از طرح ها هم که نیازمند مباحث هماهنگی است، مجوز آنها در دستور قرار می گیرد و هفته آینده در جلسه ای با حضور همه دستگاه‌ها جمع بندی لازم صورت می گیرد.

وی با اشاره به وجود مشکلات زیاد در نایسر و برخی نواحی منفصل شهری و سکونت جمعیت قابل توجهی در این مناطق، اظهار داشت: در نایسر، بیش از ۶ هزار دانش آموز به دلیل کمبود فضای آموزشی ناچار هستند در مدارس سنندج تحصیل کنند که باید این مشکل رفع شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: از همه فرصت های پیش رو، از جمله سفر رییس جمهور به استان، بودجه سال آینده و سرمایه گذاری استفاده خواهیم کرد تا شرایط بهتری برای مردم نایسر و دیگر نواحی منفصل شهری ایجاد کنیم.

برنامه ریزی برای ایجاد فضای سبز در نایسر

شهردار سنندج هم به پروژه نیمه تمام اتصال بلوار اسلام آباد به جاده قدیم سنندج - مریوان اشاره کرد و گفت: این پروژه به دلیل مسائل حقوقی تاکنون به اتمام نرسیده که قرار است با توافق با اداره کل زندان ها در کمترین زمان حل و فصل شود و مردم از مزیت های ترافیکی آن بهره مند شوند.

سیدانور رشیدی به مشکل وجود معارض برای اتمام پروژه بلوار سنجرخان نیز اشاره کرد و افزود: این مشکل چند روز پیش حل شد و امیدواریم تا قبل از پایان سال جازی، آن را به بهره برداری برسانیم.

وی یادآور شد: برای تردد آسان و رفع مشکلات ترافیکی، ادامه بلوار کردستان و اتصال آن به شهرک پنج آذر و وحدت با استفاده از ایجاد تقاطع غیرهمسطح و در قالب چهار رم و سه لوپ تعریف شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه تاکنون هیچ پروژه مطالعاتی و مشاوره ای در شهرداری وجود نداشته است، افزود: طرح تعریض بلوار ابن سینا، میدان محمدی و پل قشلاق سنندج به مشاور واگذار شده که با جدیت پیگیری می‌شود.

رشیدی با اشاره به نبود فضای سبز در ناحیه منفصل شهری نایسر، اضافه کرد: امیدواریم با توافقات صورت گرفته، منابع طبیعی و اداره کل راه و شهرسازی، زمین هایی را برای ایجاد فضای سبز و پارک در نایسر به شهرداری واگذار کنند تا مردم این منطقه از آن برخوردار شوند.

وی سرانه فضای سبز در بهاران را نیز بسیار پاییم اعلام کرد و ادامه داد: قرار است منابع طبیعی پارک جنگلی ۲۰ هکتاری نیشتمان را در این شهرک به شهرداری واگذار کند تا کمکی به اضافه شدن فضای سبز در شهرک بهاران باشد.

تحصیل بیش از ۶ هزار دانش آموز ساکن نایسر در مدارس سنندج

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در بازدید استاندار از طرح مدرسه در حال ساخت ۱۸ کلاسه نایسر گفت: این پروژه مشارکتی بوده و قرار بود با اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی بنیاد برکت و ۴۰ میلیارد ریالی سازمان نوسازی مدارس احداث شود اما بنیاد برکت تاکنون فقط هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرده و برای اتمام آن ۱۲۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

رشید قربانی با اشاره به اینکه قرار است یک هزار و ۸۰۰ دانش آموز پسر دوره متوسطه اول در این مدرسه مستقر شوند، افزود: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، این طرح تا اول مهرماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار دانش آموز در نایسر، ادامه داد: بیش از ۶ هزار نفر از آنان به دلیل کمبود فضای آموزشی در مدارس شهر سنندج تحصیل می کنند که به دلیل بُعد مسافت، برای خانواده ها مشکل ساز است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از بنیاد برکت خواست به تعهد خود مبنی بر تامین اعتبار مشارکتی عمل کند و یادآور شد: نیاز است در ردیف بودجه سال آینده، اعتباری ویژه برای تکمیل این طرح اختصاص یابد.

بازدید از مرکز فرهنگی، خدماتی، ورزشی نایسر

مسوولان کردستان امروز همچنین از مرکز فرهنگی، خدماتی و ورزشی نایسر سنندج بازدید شد.

این پروژه ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع مساحت و
۸۵ درصد پیشرفت دارد و اکنون برای تکمیل ۴۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

هنرستان دخترانه ۹ کلاسه نایسر نیز از دیگر طرح‌هایی بود که روز پنجشنبه مورد بازدید استاندار کردستان قرار گرفت.

کار اجرایی این پروژه تقریبا به اتمام رسیده و شامل فضای سرایداری و رختکن ورزشی است‌. هفت میلیارد ریال اعتبار برای محوطه سازی این طرح اختصاص یافته که قرار است به زودی تخصیص یابد.

استاندار کردستان امروز از چند پروژه خدماتی، رفاهی، عمرانی و خدماتی سنندج از جمله پروژه اتصال بلوار کردستان به شهرک پنج آذر، طرح اتصال بلوار اسلام آباد به جاده قدیم سنندج - مریوان، بوستان ۱۴ هکتاری آشتی در بلوار دکتر حسینی، مجموعه تفریحی ورزشی قشلاق - گریزه، هنرستان در حال ساخت ۹ کلاسه نایسر بازدید کرد.

شهر سنندج با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، با سه منطقه شهرداری اداره می شود.

منبع: روزنامه چاینا دیلی برچسب‌ها اسماعیل زارعی کوشا کردستان پروژه ساختمانی سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل زارعی کوشا کردستان پروژه ساختمانی اسماعیل زارعی کوشا کردستان پروژه ساختمانی سنندج استاندار کردستان سرمایه گذاری میلیارد ریال فضای سبز منفصل شهری دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی سنه در گالری سوره این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسعد فرهادی شامگاه امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به نامگذاری ششم تا دوازدهم اردیبهشت به نام هفته فرهنگی سنه (سنندج)، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف حامد شریعتی، شامل ۶۰ عکس قدیمی این شهر در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن اخیر گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه‌های هفته سنه، ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام بوده، بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: بر اساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره‌مندی از تمام هنرها به‌ویژه هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام‌های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

به گزارش ایمنا، ششم اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است، به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 748508

دیگر خبرها

  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • برداشته شدن سدهای صخره‌ای هتل صخره‌ای