Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی رییس‌جمهوری روز پنجشنبه سیزدهم آبان ۱۴۰۰ در نخستین برنامه سفر به استان سمنان به صورت سرزده در سیاه چادر عشایر شهرستان مهدیشهر حضور یافت و به درد دل آنان گوش داد.

نشست بررسی راهکارهای ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدیشهر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان روز پنجشنبه با حضور عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، مسعود کیان مهر مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی شستا، علیرضا شریفی نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسوولان مرتبط استان سمنان در سالن جلسات کوثر استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: دام سنگسری، با محصولات فراوانی که از شیر آن تولید می شود و گوشت باکیفیت، دارای ظرفیت بسیار زیاد و ارزشمند است.

گلرو با اشاره به اینکه ایل سنگسری در سطح کشور بسیار شناخته شده است افزود: رییس‌ جمهور وعده ایجاد قطب دامپروری در مهدیشهر را داد و امروز به عنوان یکی از مصوبات سفر به استان سمنان ابلاغ شده است.

وی بیان کرد که این طرح باید مطالعه داشته باشد و زیرساخت های آن فراهم و اعتبار مالی آن تامین شود.

گلرو تاکید کرد: در بحث اجرای قطب دامپروری به عنوان مصوبه سفر رئیس جمهور، تاکید شده تا از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بهره گیری شود و در راستای تسریع و به سرانجام رسیدن آن بررسی خواهد شد تا از ظرفیت شرکت شستا نیز استفاده شود.

وی گفت که ایل سنگسری با ویژگی ها و ارزش های منحصر به فرد خود، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و به عنوان یک اقدام ملی به سرانجام برسد.

وی یادآور شد: همه باید برای تحقق وعده رییس جمهور و اجرایی شدن مصوبه سفر در خصوص ایجاد قطب دامپروری، تلاش خود را به کار گیرند.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط و متولی امر برای فراهم کردن زمینه های لازم برای شروع عملیات اجرایی این طرح، موظف به همراهی هستند.

مطالعات، اولین گام اجرای مصوبه رئیس جمهور در ایجاد قطب دامپروری مهدیشهر

معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر طی انجام کار مطالعاتی، با استفاده از تمام ظرفیت های موجود اجرایی خواهد شد.

علیرضا شریفی نژاد افزود: طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر یک طرح ملی و از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است که باید اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان سمنان در خدمت سرمایه گذاران به خصوص در زمینه همراهی به جهت عملیاتی کردن طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر هستیم.

وی تاکید کرد: فضای کسب و کار در استان سمنان همواره در جایگاه های برتر کشور قرار دارد و استان با تمام ظرفیت دستگاه های اجرایی و نهادهای مالی در حد مقدورات و بدون از دست داد زمان، برای اجرایی شدن این طرح گام برمی دارند.

معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در راستای اجرایی شدن مصوبه سفر رییس جمهور به استان و تحقق این وعده، موانع و موارد موجود بر سر راه طرح ایجاد قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر برطرف و پشتیبانی ها صورت می گیرد ابراز داشت: تلاش می شود تا این ظرفیت ها با تمام قدرت در حوزه ملی و استانی به کار گرفته شود و این طرح در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند و تولید ۸۰ نوع مشتقات لبنی و ۴٠ نوع نان از جمله قابلیت های عشایر سنگسر در بخش گردشگری است.

برچسب‌ها شستا سمنان دامپروری سفر استانی مهدی شهر عباس گلرو دولت سیزدهم پروندهٔ خبری نهمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شستا سمنان دامپروری شستا سمنان دامپروری سفر استانی مهدی شهر عباس گلرو دولت سیزدهم سفر رئیس جمهور مصوبات سفر استان سمنان رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دارابی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه مصوبات سفر رئیس جمهور از محل وزارت نفت که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با رویکرد جهادی که مدیران خوزستان دارند و با توجه به پیگیری هایی که استاندار، معاون عمرانی استاندار و آقای نیکو دارند که همیشه هم به صورت مستمر پیگیر مصوبات سفر و اجرایی شدن پروژه‌ها هستند امروز بتوانیم به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور، مسوولیت‌های اجتماعی که باید در استان خوزستان داشته باشیم حدود ۸.۷ همت بوده که تا کنون ۴.۲ همت پرداخت کرده‌ایم، همچنین از حدود یک هزار و ۷۰۰ پروژه در خوزستان نیز یک هزار پروژه در استان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که به عنوان خدمتگزار به مردم خوزستان تحویل داده‌ایم.

مشاور وزیر نفت یادآور شد: امیدواریم امسال هم بتوانیم این رویکرد مثبت را در خوزستان داشته باشیم و نماینده شایسته‌ای از صنعت نفت برای اجرایی شدن پروژه‌ها باشیم.

کد خبر 6093561

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد