Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در بودجه ۱۴۰۱ علاوه بر اینکه ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی به حاشیه شهر تعلق پیدا می‌کند، شاهد تخصیص ۱۰۰ درصدی آن‌ها هم خواهیم بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سیدابراهیم علیزاده با اشاره به نشست‌های «پای حرف مردم» که به صورت هفتگی در مساجد حاشیه شهر و محلات کم‌برخوردار برگزار می‌شود، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این پهنه‌ها، متاسفانه زیرساخت‌های شهری کامل نشده و نیازهای اساسی و اولیه‌ای همچون آسفالت معابر، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی به شدت مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده با بیان اینکه درکنار پرداختن به چنین اقداماتی، رویکرد و نگاه مدیریت شهری، تعریف پروژه‌های زیرساختی در حاشیه شهر هم هست، گفت: برهمین اساس، به حوزه فنی و عمرانی شهرداری تاکید شده تا موضوع آسفالت معابر جدی‌تر گرفته شود تا حداقل نیازهای عمرانی حاشیه شهر برطرف شود.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اشاره به مشکل کمبود قیر، افزود: مدیریت شهری پیگیری‌های لازم را در این بحث خواهد داشت ولی از زمانی که قیر در بورس عرضه شده، نیازمند نقدینگی بالایی برای تامین آن هستیم.

علیزاده با اشاره به تنگناهای مالی و محدودیت منابع شهرداری مشهد، تصریح کرد: امیدواریم با اجرایی شدن مصوبه اخیر شورای شهر، مبنی بر تخفیف بهای خدمات شهری (25 درصد در سطح شهر و 40 درصد در حوزه‌های درآمدی 4 و 5) به مناسبت دهه مبارک فجر، ضمن پاسخگویی مطلوب و مناسب به شهروندان و برخورداری آنها از تسهیلات مناسب، آورده نقدی خوبی هم نصیب شهرداری شود و بتوانیم هزینه‌های شهری را پوشش دهیم.

توضیحات نایب‌رئیس شورای شهر مشهد درباره قانونی‌بودن حقوق شهردار/ "برخی علیه شورا و شهرداری جوّسازی می‌‎کنند"رئیس شورای شهر مشهد در گفت‌و‌گو با تسنیم: پیمانکاران شرکای ما هستند، به آن‌ها متعهد هستیمبیستمین جلسه علنی شورای شهر مشهد مقدس؛ میدان شهدا یادآور خاطرات انقلاب و مبارزات مجاهدانه است

وی گفت: براساس آخرین صحبت‌هایی که با شهردار داشته‌ایم، در بودجه 1401 علاوه بر اینکه 30 درصد اعتبارات عمرانی به حاشیه شهر تعلق پیدا می‌کند، تخصیص 100 درصدی آن را هم خواهیم داشت؛ اقدامی که بی‌شک گام ارزنده‌ای در جهت تحرک توسعه و تامین زیرساخت‌های حاشیه شهر است.

علیزاده در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان در اداره بهتر شهر، تصریح کرد: «شهرداری» نهادی مردم‌محور است و زمانی می‌توان پروژه‌ها را تحقق بخشید که شاهد مشارکت حداکثری مردم در موضوعات مختلفی چون ارائه پیشنهادات و پرداخت حق و حقوقات و عوارض شهری باشیم؛ این همراهی موجب خواهد شد تا اتفاقات خوبی در شهر امام‌رضا(ع) رقم بخورد.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر حاشیه شهر شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود

ایسنا/زنجان رئیس شورای شهر زنجان گفت: اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر حاکم شود و با وحدت رویه امور را پیگیری می‌کنیم.

مجید ناصحی‌مقدم امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به حواشی به‌وجود آمده در رابطه با پروژه احداث المان غواصان دریادل در میدان بسیج، اظهار کرد: این طرح بعد از گذراندن مراحل قانونی خود و منطبق با مصوبات مورد نیاز وارد فاز اجرایی شده بود که متاسفانه بنا به دلایلی دستور توقف کار صادر شد.

وی تصریح کرد: توقف کار در حالی اعلام شد که روند مورد نیاز برای رسیدن به مرحله اجرایی طی شده و پیمانکار کار نیز مشخص بود؛ با این حال با بروز این مشکل در کنار برخی جریانات در فضای مجازی، شاهد این هستیم که طرح در آغاز کار تعطیل شد.

او با انتقاد از روند ایجاد شده در مسیر اجرای این طرح، گفت: در ادوار گذشته مسئولان، اعضا شورا را به دوری از حواشی دعوت می‌کردند در حالی که در این دوره کاملا برعکس شده و ما برخی افراد را به دوری از حاشیه دعوت می‌کنیم. با این حال اعضا شورای شهر زنجان همچون ماه‌های گذشته از هرگونه حاشیه دوری کرده و روند کارها را منطبق با قانون طی می‌کند.

رئیس شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر زنجان از اقدام شهردار حمایت کرده و به‌دور از هرگونه حاشیه به‌دنبال اجرای طرح‌های بزرگی از جمله پروژه سبزه‌میدان و محور شهیدان کریمی است، افزود: اعلام می‌کنیم با کسی تعارف نداریم و با هرگونه حاشیه‌سازی برخورد خواهیم کرد.

در ادامه عضو دیگر شورای شهر زنجان با اشاره به موضوع المان غواصان دریادل، گفت: کسانی که در این رابطه تصمیم می‌گیرند به اسناد بالادستی که اعضا شورا منطبق با آن طرح‌ها را مصوب می‌کنند، توجه داشته باشند.

مهدی طالب افزود: در تصویب این طرح، اسنادی همچون طرح جامع ترافیک شهری و و سایر اسناد مورد نیاز به دقت بررسی شده و این اسناد دقیقا همان مواردی است که به امضا مسئولان امر نیز رسیده است. البته تاکید داریم اگر مشکلی است موارد اعلام شود تا در آن رابطه تصمیم مورد نیاز اتخاذ شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت توجه کمیته بازآفرینی شهری به بزرگترین پروژه در این حوزه که در محور داودقلی به دلجویی واقع شده است، اظهارکرد: انتظار ما تشکیل جلسات کمیته و آزادسازی منابع در این حوزه است تا شاهد رشد و رونق شهر زنجان باشیم.

این عضو شورای شهر به موضوع جابه‌جایی کوی فاطمیه نیز اشاره کرد و گفت: براساس قانون تحویل کلید به کلید در این بخش انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی