Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه فرهنگ اگر می‌خواهد تأثیرگذار باشد باید با معنویات، باورها، ارزش‌ها، آموزه‌های قرآنی و سیره انبیاء همراه باشد و امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرهنگ مردمی و عمومی، ارتقاء و شناسایی ظرفیت‌های این حوزه و معرفی آن معتقد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغر امیرنیا، سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر امروز(۲۳ دی‌ماه) به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان در جمع مدیران مؤسسات قرآنی، اظهار کرد: نشاط فرهنگی از طریق ترویج قرآن و معنویات در جامعه ساری و جاری می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت جایگاه مؤسسات قرآنی در ۴۰ ساله دوم انقلاب، افزود: دستورالعمل اجرایی برای همه مؤسسات قرآنی، بیانیه گام دوم انقلاب و به ویژه موارد ۸ گانه این بیانیه است. هرچند فرهنگ در جامعه و نگاه مسئولان، مظلوم واقع شده اما فرهنگ دینی مظلوم‌تر است و برای پیگیری مطالبات این حوزه در جهت ترویج قرآن و عترت در جامعه نیاز به همگرایی و هم‌افزایی بیشتری است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: حوزه فرهنگ اگر می‌خواهد تأثیرگذار باشد باید با معنویات، باورها، ارزش‌ها، آموزه‌های قرآنی و سیره انبیاء همراه باشد و امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرهنگ مردمی و عمومی، ارتقاء و شناسایی ظرفیت‌های این حوزه و معرفی آن معتقد است.

امیرنیا اضافه کرد: منابع دولت در همه حوزه‌ها محدود است و سهم فرهنگ از کل اعتبارات نیم درصد است که بخش زیادی از این نیم درصد صرف نگهداری و نیروهای زیرمجموعه می‌شود و حمایت از حوزه‌های دیگر بر اساس طرح و برنامه‌های پیشنهادی که متناسب با رویکرد فرهنگ مردمی و عمومی باشد صورت می‌گیرد. تاکنون نگاه سرمایه‌ای به فرهنگ نشده و همواره فرهنگ را به عنوان هزینه قلمداد کرده‌ایم و اصلاح اقتصاد فرهنگ وابسته به تغییر این نگرش است.

وی در خصوص وضعیت بیمه فعالان قرآنی، عنوان کرد: مجزا بودن صندوق حمایت از فعالان قرآنی مشکلاتی را ایجاد کرده بود که به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی صندوق‌های حمایتی تجمیع شده و تحت عنوان صندوق هنرمندان و فعالان قرآنی و بر اساس ضوابط مشخص حمایت‌های لازم صورت می‌پذیرد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و تکنولوژی برای تسهیل ترویج قرآن در جامعه، یادآور شد: فضای مجازی ظرفیتی عظیم است که از آن غفلت کرده‌ایم و باید محتوای این فضا توسط فعالان قرآنی و هنرمندان اشباع شود و استفاده از این ظرفیت می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت آموزش و خدمات شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالان قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

استاندار کردستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تکریم حافظان کلام الهی، به دیدار «کیوان جعفری» توانخواه هنرمند و حافظ ممتاز قرآن کریم در شهر سنندج رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز ششم اردیبهشت، همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

کد خبر 747908

دیگر خبرها

  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند