Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سیدجواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه در بازدید از مناطق سیلزده میناب و دیدار با کشاورزان و گلخانه داران این شهرستان افزود: بیشترین گلایه کشاورزان و گوجه کاران میناب خرید نکردن محصول و نبود صنایع تبدیلی در منطقه است که با توجه به عنایت دولت به هرمزگان به طور حتم خرید تضمینی و راه‌اندازی صنایع تبدیلی در منطقه بنا به ضرورت آن مدنظر قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بیان کرد: همچنین مصوبه‌های خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری جهت کنترل سیل، نوسازی باغات و شیلات باتوجه به ظرفیت شیلاتی هرمزگان در نظرگرفته شده که با حمایت دولت تلاش می‌کنیم کشاورزی را ارتقا داده و مشکلات صنایع تبدیلی را رفع کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: خرید تضمینی گوجه فرنگی نیز از مصوبه‌های سفر استانی دولت به استان هرمزگان است که به عنوان مهمترین دغدغه کشاورزان انجام خواهد شد.

وی در آیین کلنگ زنی طرح احداث کارخانه پالایش غلات در شهرک صنعتی منطقه تیرور میناب، در خصوص تخصیص اعتبارات کنترل سیلاب و آبخیزداری، صنایع تبدیلی و طرح‌های شیلاتی و ارتقای کشاورزی و امهال وام کشاورزی قول مساعد داد.

ساداتی نژاد گفت: هر حمایتی چه به صورت وام و چه کمک های بلاعوض که برای کشاورزان هرمزگانی لازم است، صورت می‌گیرد و امیدواریم مشکلات آنان رفع شود.

وی همچنین در بازدید از پروژه سه هزار و ۷۵۰ هکتاری آبیاری تحت فشار شاخه شمالی میناب افزود: مصوبه های خوبی برای هرمزگان از جمله اجرای طرح آبخیزداری برای کنترل سیل و نوسازی باغات و شیلات باتوجه به ظرفیت شیلاتی استان در نظر گرفته شده است.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد که بیشترین خسارت در بخش توکهور و هشتبندی میناب واقع در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز این استان بود.

آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان در چهاردهمین سفر استانی صبح پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس هرمزگان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان قرار گرفت.

۱۷ نفر از وزرا و معاونان رییس جمهور، آیت الله ابراهیم رییسی را در سفر ۲ روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی میناب سفر استانی هرمزگان سید جواد ساداتی نژاد سیل دولت سیزدهم پروندهٔ خبری هرمزگان، مقصد چهاردهمین سفر استانی رییس‌جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی میناب سفر استانی وزارت جهاد کشاورزی میناب سفر استانی هرمزگان سید جواد ساداتی نژاد سیل دولت سیزدهم صنایع تبدیلی سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب سد سفیدرود رها سازی شد


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، استاندار گیلان روز یکشنبه با حضور در شهر رودبار از سد سفیدرود بازدید و بر چگونگی اجرایی شدن رهاسازی آب این سد همزمان با آغاز فصل زراعی نظارت و بر رعایت کامل تقویم زراعی‌ توسط شالیکاران و اجرای کامل مصوبات ستاد مدیریت آب تأکید کرد تا با وجود خشکسالی های مداوم سال زراعی خوبی را در استان پشت سر بگذاریم.

اسدالله عباسی در حاشیه رهاسازی آب سد سفیدرود گفت: در حال حاضر حجم ذخیره آب پشت سد حدود ۷۰۲ میلیون متر مکعب است که پارسال در همین مقطع زمانی حدود ۷۲۰ میلیون متر مکعب بوده است.
وی افزود : سال گذشته بارش های خوبی داشتیم و مردم همکاری کردند و مردم و مدیران در تعامل و هماهنگی با هم و عمل براساس تقویم زراعی، آب کشاورزی را مدیریت کردند.
استاندار گیلان خاطر نشان کرد: امسال نیز تمهیدات لازم را فراهم و اعلام کردیم سردهنه ها و، نهرها و چاهها را آماده کنند؛ ضمن اینکه انتطار است کشاورزان نیز همچون پارسال نوبت بندی آب را رعایت و به مسئولان اعتماد و با آنها همکاری کنند و بر اساس تقویم زراعی کشت و کار خود را پیش ببرند.
وی با بیان اینکه حدود ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان به طور مستقیم از سد سفید رود مشروب می شود، اظهار کرد: امسال نیز اهتمام بر آن است همچون پارسال با همکاری کشاورزان از منابع آبی موجود در استان استفاده بهینه کرده و آنها را به زمین های کشاورزی برسانیم.
استاندار گیلان با قدردانی از زحمات کشاورزان و دست اندرکارانی که در عرصه تولید فعالیت می کنند، تصریح کرد: از کشاورزان حمایت می کنیم و بر همین اساس قیمت ها امسال خیلی بهتر از پارسال خواهد بود و مشکلاتی که در سال گذشته داشتند، برطرف شده است.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: امسال با همدلی و همکاری برای تولید بیشتر محصول اهتمام داریم و امید است سال زراعی پر خیر و برکتی داشته باشیم.

  سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است که آب مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.
این سد بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده است.
بر اساس آمارها؛ میزان آب مورد نیاز سالانه در استان بیش از سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در بخش ها و مصارف مختلف است که معادل ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود و بیشترین بخش آب‌بر کشاورزی استان شالیزارهاست.
گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است.
ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

دیگر خبرها

  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • دسته عزای رئیس مذهب تشیع در شهر میناب
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود