Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - احمد آقایی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در جریان این بازدید گفت: طرح حفاظت از منابع طبیعی در منطقه آریدول ماسال با هدف مدیریت پسماند و درختکاری در بیش از ۴ هکتار از مناطق بدون پوشش جنگلی در این منطقه در حال اجراست.

او با اشاره به صیانت از هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های ماسال در این طرح، افزود: جلوگیری از مواردی نظیر آتش سوزی، تخریب جنگل‌ها، قاچاق چوب، تصرف عرصه‌های جنگلی و همچنین خدمات بهداشتی و جمع آوری زباله‌های به جا مانده از گردشگران از جمله بخش‌های مختلف این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، مجری این طرح باید تعدادی آلاچیق، کلبه و یک رستوران با سازه‌های متناسب با طبیعت، در قالب طرحی ۱۰ ساله، در هزار مترمربع از زمین‌های منابع طبیعی در این منطقه ایجاد کند که پس از پایان مدت قرار داد به منابع طبیعی شهرستان ماسال تحویل داده می‌شود.

برخی با بد اخلاقی، هدف از این طرح را در فضای مجازی واگذاری عرصه‌های جنگلی به بخش خصوصی بوسیله رانت عنوان می‌کنند و این در حالیست که هدف از اجرای این طرح حراست و حفاظت از این منطقه در مقابل وقوع آتش سوزی، تخریب، تصرف و قاچاق چوب است.

مجری این طرع ۴ سال است که مدیریت پسماند و جمع آوری زباله‌های گردشگری در این منطقه را بر عهده دارد.

 

انتهای پیام/م.‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت پسماند دادگستری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت : این حادثه جمعه شب در  محدوده جنگل ابر، سر تخت دوم منطقه قلعه چه شاهرود رخ داد .

حسین درخشان افزود : امدادگران هلال احمر پایگاه عامل جنگل ابر با پشتیبانی تیم  هلال احمر مرکزی شاهرود و محیط بانان محیط زیست به محل حادثه اعزام شدند و پس از سه ساعت جستجو موفق به پیدا کردن این فرد شدند اما فرد حادثه دیده بر اثر سقوط از ارتفاع جان سپرده بود .

به گفته وی ، این مرد۴۰ ساله‌  بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و بدون رعایت نکات ایمنی برای عکاسی به ارتفاعات جنگل ابر رفته بود  

درخشان همچنین از نجات یک گردشگر گرفتار در  ارتفاعات کوهستانی روستای بادله کوه ، منطقه سنگ کلن کلیدانی آبشار کیدانی دامغان خبر داد و گفت : تیم امدادگران هلال احمر 
 چشمه علی به محل حادثه اعزام شدند و این گردشگر را یافته و به منطقه امن انتقال دادند .

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود