Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود سعادتی روز پنجشنبه در جلسه مجمع خیرین سلامت شهرستان با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی مبنی بر جلب مشارکت مردم و ایجاد اعتماد بین دولت و مردم، این امر را آغاز تحول در مشارکت مردم و پررنگ شدن نقش مردم از جمله خیرین در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: با این توصیه شاهد تحقق هر چه بهتر و سریعتر اهداف نظام در مشارکت مردم خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش برجسته مردم در ایام‌ جنگ و تداوم همراهی آنها بعد از جنگ در آبادانی کشور گفت: در این بین نقش خیرین سلامت پررنگ است چراکه با فعالیت موثر خود ارتقاء سلامت جامعه را سبب خواهند شد .

فرماندار میانه به نقش مهم و تاثیرگذار خیرین در حوزه سلامت به ویژه در اوج شیوع کرونا با کمبود امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی لازم در راستای تامین اقلام و امکانات لازم اشاره کرد و ادامه داد: پرداخت بیش از ۴۵ میلیارد ریال از سوی خیرین شهرستان و هزینه کرد آن در جهت ارتقای سلامت جامعه تحسین برانگیز است.

مدیر اجرایی شورای خیرین سلامت شهرستان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد سه ساله مجمع خیرین سلامت شهرستان به مشارکت ۴۵ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریالی و هزینه کرد ۴۵ میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریالی برای کمک به بیماران نیازمند، خرید تجهیزات پزشکی برای مراکز بهداشت و درمان و بیمارستانهای میانه و ساختمان سازی اشاره کرد.

ابوالقاسم زاده از مشارکت خدماتی و کالایی ۲۰ میلیارد ریالی خیرین نیز خبر داد و گفت: دو کانکس به عنوان خانه بهداشت در دو روستای شهرستان تجهیز و راه اندازی شده و یک کانکس دیگر نیز در دست تکمیل برای راه اندازی است.

وی به ایجاد مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری در محل آزمایشگاه مرکزی از سوی خیرین اشاره کرد و افزود: دفتر شورای خیرین نیز همه روزه از ساعت ۹ صبح  تا ۱۳ ظهر در محوطه شبکه بهداشت و درمان آماده رسیدگی به مسائل و مشکلات افراد نیازمند در حوزه بهداشت و درمان بوده و به طور معمول ماهانه ۲۰۰ نفر مراجعه کننده داریم .

ابوالقاشم زاده در پایان با بیان کمک ۶ میلیارد ریالی خیرین مجمع سلامت در مقابله با کرونا با تامین اقلام و امکانات بهداشتی افزود: خرید دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان برکت و دستگاه فیکو در جراحی چشم برای بیمارستان خاتم از دیگر اقدامات خیرین در حوزه سلامت محسوب می شود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی میانه بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی میانه بهداشت و سلامت آذربایجان شرقی میانه بهداشت و سلامت خیرین سلامت مشارکت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود

زهرا سید معملی گفت: سلامت دهان ودندان به نوعی سرمنشاء سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه ها و رده های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان  مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که عواملی که می توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مساله تنها وظیفه بهداشت‌کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مساله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت‌کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این که 17 تا 19 اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می شود، گفت: در این سه روز برنامه های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی در پایان دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد