Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - مهراله رخشانی مهر در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان در مدرسه سازی سیستان و بلوچستان بدون کمک خیرین هزینه کردیم.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور افزود: طرح جمع آوری بخاری‌های نفتی را در دست اجرا داریم که بیشترین بخاری‌های نفتی مربوط به سیستان و بلوچستان با ۱۲ هزار بخاری بود، مابقی هم جمع خواهد شد، ۱۳۰ میلیارد تومان هم برای جمع آوری ۱۷۰۰ بخاری دیگر در این استان تا سال آینده هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در هر کدام از شهر‌های استان، یک پروژه بزرگ ۵ هزار و ۲۰۰ متری به نام دارالفنون‌ها در دست اجرا داریم که سال ۹۵ در مشهد اجرا شده در این استان نیز انجام خواهد شد.

رخشانی مهر بیان کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها در اختیار اداره کل نوسازی سیستان و بلوچستان قرار داده ایم، ۳۰ میلیارد تومن هم برای هوشمند سازی و خرید تبلت دانش آموزی گذاشته ایم.

وی افزود: امسال هم حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تاکنون تخصیص داده شده که ۱۲۰ میلیارد تومان طلبشان هست که از محل اعتبارات سفر تامین اعتبار خواهد شد.

وی گفت: حدود ۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای سیستان و بلوچستان برای مدرسه سازی هزینه خواهد شد.

ترک تحصیل دانش آموزان سیستان بلوچستان به دلیل مشکلات اقتصادی است

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: کمبود ۱۸ هزار کلاس درس و نیاز به ساخت سالانه ۲ هزار کلاس در سیستان و بلوچستان نیازمند بسیج همگانی و نهضت مدرسه‌سازی در این استان است که اگر صورت نگیرد با یک بحران جدی در این زمینه روبرو خواهیم بود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان باید از ظرفیت دستگاه‌های درآمدزا در کشور استفاده شود و نگاه دولتمردان نسبت به این موضوع جدی شده و می‌طلبد از روی کاغذ بر روی زمین پیاده شود.

وی افزود: با توجه به بنیه ضعیف اقتصادی مردم در استان، ایجاد مدارس شبانه روزی برای کاهش هزینه‌های تحصیل یک نیاز ویژه است و یک برش ویژه می‌طلبد.

وی تصریح کرد: برخلاف تصور رایج، مردم این استان با تحصیل فرزندان خود مخالفتی ندارند بلکه به دلیل نداشتن توان مالی برای پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و سایر هزینه‌ها فرزندانشان مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در استانی که در تمامی شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در رتبه آخر است و با میانگین کشوری فاصله کهکشانی دارد، باید نگاهی ویژه به مشکلات موجود داشت و راه حل ویژه اتخاذ کرد.

مدرس خیابانی ضرورت توسعه هنرستان‌ها در استان را راهبردی عنوان کرد و گفت: سیستان و بلوچستان استانی تجاری است که از محل درآمد‌های تجاری برای توسعه صنایع در این استان استفاده می‌کنیم و بر همین اساس برای داشتن نیرو‌های فنی و بومی برای به کار گیری در این صنایع، به رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیش از سایر رشته‌ها نیازمندیم که ایجاد و توسعه هنرستان‌ها را ضروری می‌کند.

وی ایجاد فضا‌های آموزشی و دانش آموزی در سواحل مکران را یکی از عوامل مهم توسعه این منطقه عنوان کرد و گفت: زمین اردوگاه دانش آموزی در چابهار تامین است و آموزش و پرورش باید برای ساخت آن اقدام کند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین بر ایجاد آموزش و پرورش ناحیه ۳ زاهدان و ساخت مدرسه در مدارس حاشیه شهر زاهدان و چابهار تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش نوسازی و تجهیز مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان به علت داشتن شمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی نیاز به فرآورده‌های خونی فراوانی دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان
  • شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟