Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع امنیتی عراقی امروز جمعه از هدف قرار گرفتن دفاتر ائتلاف «تقدم» و «عزم» در پایتخت این کشور خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی امروز جمعه از وقوع دو انفجار در مقر ائتلاف «تقدم» و ائتلاف «عزم »در بغداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «شفق نیوز» به نقل از برخی از اعضای ائتلاف «تقدم» به رهبری «محمد الحلبوسی»، یک بمب در مقر این ائتلاف در خیابان اصلی «محله 308 »منطقه «الاعظمیه» منفجر شد و فقط خسارت های مادی برجا گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور افزودند که پس از بررسی محل، بمب دست ساز دیگری که منفجر نشده بود، کشف و ضبط کردند.

از سویی دیگر و در منطقه «الیرموک» بغداد، انفجار دیگری در مقر ائتلاف «عزم» به ریاست «خمیس الخنجر» رخ داد و خسارت های مادی برجا گذاشت.

پیش از این و در صبح پنجشنبه نیز مقر حزب دموکرات کردستان در بغداد با یک نارنجک هدف اصابت قرار گرفت.

در نخستین واکنش به این انفجارها، ائتلاف «تقدم» به ریاست محمد الحلبوسی، حمله به مقر ائتلاف در منطقه الاعظمیه را محکوم و اعلام کرد که مقر ائتلاف با دو نارنجک از سوی برخی افراد قانون شکن هدف قرار گرفته است.

ائتلاف تقدم در ادامه افزود که این اقدام همزمان با دستاوردهای گسترده ائتلاف« تقدم» با همکاری با شرکایش در کشور برای داشتن عراقی امن، شکوفا و خالی از نیروهای شبه نظامی انجام شده است.

از سوی دیگر حمله راکتی شب گذشته به منطقه الخضراء بغداد و مجروح شدن یک زن و کودک، واکنش‌هایی را به همراه داشت.

واکنش مقامات عراقی به حمله اخیر به سفارت آمریکا در بغداد

هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) نیز تاکید کرد که حمله راکتی به سفارت آمریکا، تلاشی ظالمانه برای بی ثبات کردن عراق است.

در بیانیه یونامی آمده است: حمله راکتی به سفارت آمریکا و مجروح کردن شهروندان غیرنظامی عراق، تلاش‌هایی ظالمانه برای بی ثبات کردن کشور است.

هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق افزود که صلح و امنیت دو شرط اساسی حل اولویت‌های فوری داخلی و تاکید مجدد بر حاکمیت عراق است.

همچنین «حیدر العبادی» رئیس ائتلاف «نصر» نیز ضمن محکوم کردن حمله به هیئت‌های دیپلماتیک در منطقه الخضراء، آن را اهانتی به حکومت و نقض تعهدات، جایگاه و حاکمیت آن و موجب از بین رفتن امنیت و ثبات دانست و گفت که به سود هیچ کس نیست.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق مقر ائتلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حمله جنگنده‌های اسرائیل به دمشق؛ صدای انفجار بلند شد

215 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902259

دیگر خبرها

  • ببینید | حمله جنگنده‌های اسرائیل به دمشق؛ صدای انفجار بلند شد
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است