Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق به حملات راکتی شب گذشته به سفارت ایالات متحده آمریکا در منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، شیخ قیس الخزعلی تصریح کرد: هدف قراردادن منطقه سبز در شرایط کنونی و با همان شیوه قدیمی، تلاشی برهم زدن صحنه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین روی، ما تاکید می‌کنیم که تصمیم گروه‌های مقاومت این است که در شرایط کنونی حمله‌ای به سفارت آمریکا صورت نگیرد.

از سوی دیگر، مقتدی صدر رهبر جریان صدر در توئیتی به حمله راکتی بامداد امروز به منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد. وی در بخشی از این توئیت نوشته است: کسانی که به منطقه سبز حمله می‌کنند جان غیرنظامیان را به خطر می‌اندازند.

رهبر جریان صدر در بخش دیگری از پست توئیتری خود نیز عنوان کرده است: گروه‌های عامل حمله به منطقه سبز با این اقدامات خود به دنبال به تأخیر افتادن خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستند.

در همین حال، برهم صالح رئیس جمهور عراق هم با اشاره به حمله راکتی به سفارتخانه آمریکا در بغداد گفت که هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک و به خطر انداختن جان شهروندان بیگناه اقدامی تروریستی و مجرمانه است.

وی این دست اقدامات را ضربه زدن به منافع عراق و وجهه بین المللی این کشور قلمداد کرد. صالح افزود که هدف از زمانبندی هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک پیچیده کردن حقوق ملی و قانونی عراقی‌ها است.

گفتنی است، ساعاتی پس از حمله راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، انفجاری در ساعات اولیه روز جمعه در شمال بغداد گزارش شده است. بنا به گزارش العربیه، صدای انفجار در «منطقه ادهمیه» واقع در ۴ مایلی شمال منطقه سبز بغداد شنیده شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم‌های اورژانس به سرعت به محل حادثه رفته‌اند. جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است. چند ساعت پیش از اینکه صدای انفجار در منطقه ادهمیه شنیده شود، کانال تلگرامی صابرین نیوز از شنیده شدن صدای ۳ انفجار در منطقه سبز بغداد خبر داده بود. همچنین پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که سفارت آمریکا در بغداد با ۲ راکت هدف حمله نیروهای ناشناس قرار گرفت و در پی این انفجارها تمامی ورودی‌های سفارتخانه آمریکا مسدود شد.

کد خبر 5399210 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: قیس الخزعلی عراق بغداد عراق ایالات متحده امریکا روسیه قزاقستان فلسطین ایران رژیم صهیونیستی پارلمان عراق ناتو افغانستان اوکراین لبنان مسکو مذاکرات وین منطقه سبز بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از کانال تلگرامی ستاد اطلاع رسانی جنگ مقاومت، در این بیانیه آمده است: در حمایت از مقاومت و ملت قهرمان فلسطین در نوار غزه و در پاسخ به تعرض دشمن صهیونیستی به مناطق مسکونی جنوب لبنان به ویژه در شهرک‌های «القوزح»، «مرکبا» و «صربین»، رزمندگان مقاومت اسلامی شهرک صهیونیستی «میرون» و شهرک‌های اطراف آن را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.


شب گذشته، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی، خانه‌ای را در شهرک «صربین» در جنوب لبنان بمباران کردند. در این حمله، دست کم ۹ نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. دو نفر از زخمی‌های این حمله، آوارگان سوری ساکن این شهرک هستند.

دیگر خبرها

  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون