Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفیه احمدی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدتی از شناسایی سویه امیکرون در ایران می گذرد و طی روزهای اخیر شاهد گزارش هایی از افزایش مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی با تشخیص کویید ۱۹ هستیم.  
وی ادامه داد: این موضوع می تواند زنگ خطر را برای ما به صدا درآورد که اگر راهکارهای مقابله با این سویه را بلد نباشیم امکان دارد این روزهای آرام به موج سختی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
احمدی زاده اظهار داشت: اولین و مهمترین نکته در خصوص پیشگیری از شیوع این ویروس، تکمیل واکسیناسیون است،  اگر افرادی هستند که هنوز واکسن نزده اند باید هرچه سریع تر برای این موضوع اقدام کنند و اگر هر دو دز واکسن را تزریق کرده اند و سه ماه از دز دوم آنها گذشته، برای دریافت دز سوم اقدام کنند.
وی ادامه داد:  شاید واکسن نتواند به طور کامل از ابتلا به سویه امیکرون جلوگیری کند ولی به شدت در کاهش علائم و همچنین جلوگیری از مرگ و میر نقش مهمی ایفا می کند.  
این کارشناس سلامت با بیان اینکه در فصل سرما هستیم و علائم سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا می تواند شباهت هایی باهم داشته باشد،  افزود: اگر متوجه هرگونه علائمی شدید که به کرونا شک کردید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز درمان مناسب از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.
وی همچنین گفت: توجه داشته باشید شرایط درمانی برای افراد مختلف بر اساس شرایط فرد می تواند متفاوت باشد،  سرفه، خستگی، گرفتگی و آبریزش بینی، تب، حالت تهوع و استفراغ، اختلال در تنفس، اسهال، اختلال در حس بویایی و چشایی، عرق شبانه، بی اشتهایی، درد عضلات و ماهیچه ها، سردرد و هرگونه علائم سرماخوردگی کرونا تلقی می شود.  
مسئول آموزش مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین استفاده از ماسک و دستورالعمل های بهداشتی را مهمترین راهکار برای پیشگیری از شیوع این بیماری دانست و عنوان کرد: از جمله کارهای مهمی که برای امیکرون باید انجام بدهیم جلوگیری از ورود ویروس به بدن یا به حداقل رساندن این موضوع است که این کار را ماسک به بهترین شکل می تواند انجام دهد.
احمدی زاده گفت: حتما در این دوران از ماسک های با کیفیت و استاندارد استفاده شود و مهمتر اینکه شیوه درست ماسک زدن رعایت گردد.
وی همچنین بیان کرد:  حضور در مکان های سربسته و بدون ماسک مثل رستوران ها، کافه ها و تجمعات کاری می تواند خطرناک باشد بنابراین توصیه می کنیم از این شرایط دوری کنید چون امیکرون قدرت سرایت بسیار بالای نسبت به سایر سویه ها دارد و یک فرد ناقل می تواند تعداد زیادی را آلوده کند.

برچسب‌ها کرونا استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی کرونا استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟