Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: خبرنگاران عضو خانه مطبوعات پالایش و ساماندهی خواهند شد.

به گزارش ایمنا، احمدرضا کاظمی در خصوص آخرین وضعیت رسانه‌های لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۰ پایگاه خبری، ۱۲۵ نشریه چاپی_ هفته‌نامه، دو هفته‌نامه، فصل‌نامه و ماهنامه و سرپرستی روزنامه‌های سراسری بیش از ۱۰۰ مورد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو حالت از نشریات حمایت می‌کند که حالت اول شامل حمایت از پایگاه‌های خبری و نشریات مکتوب و سرپرستی‌های سراسری با آگهی‌های دولتی است یعنی آگهی‌های دولتی به نشریات چاپی و سرپرستی‌های سراسری تعلق می‌گیرد.

مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: دومین حمایت از طریق یارانه‌های دولتی است که به نشریات چاپی و پایگاه‌های خبری تعلق می‌گیرد.

کاظمی گفت: براساس قانون مطبوعات باید سه سال از زمان صدور مجوز پایگاه‌های خبری بگذرد تا به آنان یارانه تعلق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس همین قانون باید سه سال از زمان صدور مجوز نشریات چاپی بگذرد تا به آنان آگهی دولتی تعلق گیرد.

مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: ۴۰ خبرگزاری فعال در کشور داریم که در لرستان ۱۵ خبرگزاری فعال هستند.

کاظمی با اشاره به ساماندهی اعضای خانه مطبوعات لرستان گفت: در حال حاضر ۲۸۰ خبرنگار عضو این خانه هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه هر ساله خیلی از اعضای خانه مطبوعات باید پالایش شوند و افرادی حذف و اضافه شوند، عنوان کرد: چندسالی است در این راستا در خانه اتفاقی نیفتاده و باید افرادی که که قبلاً فعالیت رسانه‌ای داشته‌اند و هم‌اکنون خارج از استان هستند و یا نشریه آنان ماده ۱۶ شده و یا دیگر فعالیت رسانه‌ای ندارند باید حذف شوند و افراد جدیدی که برای دفاتر ورود پیدا کردند اضافه شوند.

مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: برنامه ساماندهی خانه مطبوعات در دستور کار داریم که با کمک خانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این ساماندهی انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 548696

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قانون مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبرنگاران خانه مطبوعات لرستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خانه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۲۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان

ایسنا/گیلان مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان گفت: ۴۳۴ اثر به اولین جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان ارسال و از ۹ اثر برگزیده و یک رسانه برتر تجلیل شد.

میلاد ابراهیمی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه اولین جشنواره «فصلی رسانه‌های گیلان» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: اولین جشنواره فصلی رسانه‌های استان گیلان با هدف نقش آفرینی جامعه خبری در توسعه استان و معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای، افزایش رقابت مؤثر و سازنده در توسعه محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها، ارزیابی مهارت‌ها و شناسایی برترین‌های رسانه‌ای گیلان با همکاری اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات برنامه‌ریزی و اجرا شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان افزود: این جشنواره در محورهای فرزند آوری، جوانی جمعیت و بحران سالمندی، مدیریت شهری و مشارکت شهروندان، «رشت» شهر خلاق خوراک، اقتصاد کشاورزی و صنایع تبدیلی، نشاط آفرینی اجتماعی و امیدافزایی، نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه مبادلات تجاری و اقتصاد دریا محور، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌شناسی چالش‌های صنعت و معدن و کودک و نوجوان در بخش‌های گزارش مکتوب و مقاله، یادداشت و عکس برگزار شد.

وی گفت: ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و داوران با در نظر گرفتن روزآمد بودن و جامع بودن اطلاعات ۹ اثر را به عنوان اثر برگزیده انتخاب کردند که امروز از این ۹ فعال رسانه‌ای و همچنین یک رسانه برتر تقدیر ‌شد.

ابراهیمی تصریح کرد: خبرگزاری ایسنا به سبب ارسال آثار در بخش‌های مختلف و مشارکت پرشور در نخستین جشنواره فصلی رسانه‌های استان به عنوان رسانه برتر معرفی و از سردبیر این خبرگزاری تقدیر ‌شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان گفت: حمایت از برگزاری چنین جشنواره‌های رسانه‌ای زمینه توسعه بیش از پیش استان را فراهم می‌کند.

گفتنی است، پونه نیکوی، سردبیر خبرگزاری ایسنا در اولین جشنواره «فصلی رسانه‌های گیلان» به عنوان رسانه برتر معرفی و تجلیل شد. سید جواد میرحسینی و امیر صالح غنجی در بخش عکس به ترتیب مقام اول و سوم جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان را کسب کردند. مهری شیرمحمدی در بخش گزارش مکتوب با عنوان «بوستان کسمایی امروز و باغ چای دیروز» مقام دوم جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان را کسب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی